Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hiidpurjelaevad Läänemerele
"Võib-olla seilavad tulevikus Soome ja Rootsi vahel suured purjedega varustatud laevad," lisas ta. Landtman ütles, et aeg on küps gaasi kasutava reisilaeva ehitamiseks.
Viking Line on juba teatanud plaanist kasutusse võtta keskkonnasõbralikud tuule ja päikese jõul liikuvad alused. Landtman ei kinnitanud siiski, kas STX peab läbirääkimisi Viking Line'iga selliste laevade ehitamiseks.
Ideelaevana tutvustas STX möödunud nädalal alust Eoseas, mis on 305 meetri pikkune ja 60 meetri laiune laev, mahutades umbes 3300 reisijat.
Alus kasutab energia saamiseks lisaks mootori jõule ka alternatiivseid allikaid - näiteks viie masti purjepind moodustab kokku 12 400 ruutmeetrit. Laeva generaatorid töötavad looduslikul gaasil ja varustavad alust elektri, soojuse ning jahutusega.
Lisaks generaatorile saab elektrit laev ka päikesepaneelidest, mis laevakeha kattes töötavad nn nahana ja toimivad ka jahutusena. Ülemistel tekkidel kogutakse kokku ka vihmavesi, mida kasutatakse laeva veeringes.