Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viking Line'il sai merel täis esimene poolsada

    Firma asedirektori Boris Ekmani sõnul on järgmised uuendused plaanis Turu-Stockholmi liinil, kus seilab pearivaali Tallinki Galaxy.
    Kui Viking Line'i uueks tegevjuhiks nimetati Mikael Backman, siis öeldi, et ta on õige mees juhtima dünaamilises arengufaasis firmat. Kas Viking Line pole tuntud pigem alahoidlikkusega?
    Tallinn-Helsingi liinil on meil aasta sõitnud uus alus XPRS, Hispaanias on ehitamisel uus laev ja firma juhatus arutab tonnaaži uuendamist Turu ja Stockholmi vahelisel liinil. Me ei istu käed rüpes.
    Mis puutub reisijate muutuvaid vajadusi, siis ühelt poolt tuleb arvestada demograafiliste muutustega - Soomes ja Rootsis suurenb lähiaastatel oluliselt pensionäride hulk. Samuti on Läänemerel järjest rohkem reisijaid väljastpoolt Põhjalat - praegu on neid juba ligi miljon aastas. Eriti kiiresti kasvab vene turistide osakaal - koos Tallink Siljaga on nende hulk kasvanud aastas poolele miljonile.
    Kui võtta arvesse kiirete ühendusteede valmimist Soome ja Venemaa vahel, siis näeme, et Venemaa turg nihkub meie sadamatele järjest lähemale.
    Konkurents Tallinna-Helsingi liinil on hõrenenud, mis edasi saab?
    Arvan, et Vikingi ja Tallinki kõrval on ruumi vähemalt ühele kiirlaevaliinile nagu Linda Line. Küsimus on, kuivõrd hästi on võimalik vastu pidada ainult kaubavedudele orienteerudes. Tallinki tugevaks eeliseks on jätkuvalt madalad tööjõukulud.
    Kui suur vahe Vikingiga on?
    Varem olid nende kulud poole madalamad. Nüüd vähendab majanduskriis ametiühingute survejõudu. Meil on päris raske konkureerida.
    Kevadel kirjutas Rootsi meedia suurtest säästuvõimalustest kui laevapoes maksta eurode asemel nõrgenenud Rootsi kroonis. Olete kurssi korrigeerinud?
    Jah, enne oli kurss 9,5 Rootsi krooni eurost, nüüd tõstsime selle 10,2 kroonile. Praegu on kroon nõrgem, kuid peame olema ettevaatlikud, et hinnad Rootsi kliendi jaoks liiga kõrgeks ei läheks. Kui midagi dramaatilist ei juhtu ja kroon ei nõrgene 11 kroonile eurost, siis peaks see kurss suveks kehtima jääma.
    Palju olete Rootsi krooni nõrkusest kahju saanud?
    Poole aastaga umbes 8 miljonit eurot.
    Kuidas turuosad praegu jaotuvad? I kvartali majandusaruanne räägib turuosade vähenemisest eelkõige Soome-Rootsi liinil.
    Selge, et Galaxy tulek viis kliente. Samas tuleb läinud aasta asemel tulemusi võrrelda pigem 2007. aastaga - mullu saime kasu Tallinki probleemidest uue broneerimissüsteemiga. Saime omale palju gruppe ja konverentsituriste, kes broneerivad reisi pikalt ette. Olukord on üsna tasavägine, aprillis oli meil ligi 10 000 reisijat rohkem. Hinnakonkurents on terav. Samas ei näe me vajadust erimeetmeteks - täituvus on ligi 90%, ehkki jah, hinnamehhanismide abiga.
    Kui suur on teie turuosa Tallinna-Helsingi liinil?
    Umbes 25 protsenti. See on hea number, kui arvestada, et meil on päevas vaid neli reisi ja Tallinkil 12. Meil on veidi teine kontseptsioon - rohkem lõbureisijaid. Tallinkil on rohkem liinireisijad. Pardal kulutatakse meil inimese kohta rohkem. Aastaga on XPRS vedanud ligi 1,5 miljonit reisijat. See on väga hea. Ka veoste hulk on kasvanud.
    Mis moega olete veosemahtusid suurendanud, turg on languses?
    Ütleme nii, et tuleb tunda klientide kliente. 1990. aastatel, kui Soomes oli suur kriis, siis oli meil väga palju suuri kliente ja sellest suured kaotused. Nüüd on meie veosed esimesel poolaastal kasvanud, klientide struktuur on teine.
    Mis veoseturul edasi saab?
    Arvan, et langus on põhja jõudnud. Ehitusmaterjalide ja sisustuskaupade osa kukkus ära, kuid esmatarbekaupu ja toiduaineid tuleb vedada.
    Milliseid paralleele saab tuua 90ndate kriisiga?
    Kruiisid on tegelikult puhkuseäri. Soome lama ajal, kui riigis oli 400 000 töötut, mindi abiraha eest vahelduseks kruiisile. Veosed ja konverentsiturism vähenes, kuid üldiselt kannatasid laevafirmad kriisist mõõdukalt. Praegu on samad trendid. Selles mõttes on see haru õnnelikus seisus.
    Kuidas on muutunud tulu reisija kohta?
    Mõõdukalt. Soome ja Rootsi vahel on seis stabiilne. Vähenemine on tulnud Rootsi krooni odavnemisest, mahud on samad. Soome tõstab sügisest alkoholiaktsiisi, see on meile kasuks.
    Milliseid arenguid turul prognoosite?
    Tulevaks aastaks arvestame Tallinna-Helsingi liinil väikese kasvuga, tänavu võib tulla väike langus või muutusteta seis.
    Kui terav on hinnakonkurents?
    Talvel oli väga terav konkurents nii Helsingi-Tallinna kui ka Turu-Stockholmi liinil. Tallink tahab kassavoogu, siis on vaja, et reisijate arv oleks suurem. Suveks annab hinnasurve ehk mõnevõrra järele - konkurents on hõredamaks jäänud. Eks järgmisel talvel paistab, mis saab.
    Kas plaanite uusi liine Riiga või Peterburgi?
    Ei. Ma ei usu, et näiteks Riia liin ära tasuks. Pole nii palju erinevaid segmente, mis üksteist täiendades tagaks liini tulususe. Ma ei näe siin suurt potentsiaali ega võimalust isegi jooksvaid kulusid katta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.