Lendamine turvalisem kui kunagi varem

02. juuni 2009, 11:47

Kuna hiljuti on meedia tähelepanu püüdnud
mitmed erinevad lennuõnnetused, viimasena pühapäevane Air France’i lennu 447
kadumine Atlandi ookeani kohal, võib tekkida tunne, et elu armastaval inimesel
oleks targem lennukiga lendamisest hoopis loobuda.

Tegelikult on aga lennukiga lendamine ikka veel kõige turvalisem transpordiviis ning viimastel aastatel on lendamise turvalisus statistika põhjal üha suurenenud. USA-st õhkutõusnud lendudel oli inimeste surmaga lõppenud õnnetusi miljoni lennu kohta 0,2; aastal 1989 aga näiteks 1,4. Ka üleüldine lennuõnnetuste statistika näitab pidevat langustrendi, kirjutas LiveScience.

Viimase kümne aasta jooksul on üle maailma lennuõnnetuste arv märkimisväärselt vähenenud. Kuigi viimase aasta jooksul on juhtunud mitu õnnetust, ei riku see oluliselt üleüldist langustrendi õnnetuste sageduses.

Lisaks on suurenenud tõenäosus lennuõnnetuses ellu jääda. Hästi sobib näiteks jaanuaris USA-s toimunud lennuõnnetus, kus piloodil õnnestus sooritada hädamaandumine jõkke ning kõik reisijad pääsesid eluga. Statistika järgi on igal USA-s lennuki peale mineval inimesel üks võimalus kahest miljonist lennuõnnetusse sattuda ning 60-protsendiline tõenäosus õnnetus üle elada.

Väiksema õnnetuste arvu taga on mitmeid põhjuseid, muuhulgas meeskonna põhjalikum väljaõpe ning parem lennujuhtimine. Lisaks on välja töötatud süsteemid, mis mõnda tüüpi õnnetuste juhtumise üldse välistavad, näiteks lennukite õhus kokkupõrkamist vältiv süsteem.

Air France’i lennuki kadumise põhjus pole veel teada, kuid oletatavasti tuleb süüdistada halbu ilmastikutingimusi. Äikesetormid ja muud loodusnähtused, nagu näiteks linnuparved, ongi üks tõsisemaid ohte lennukitele.

Ekspertide sõnul on tegemist väga erakordse juhtumiga, sest lennuk oli juba saavutanud lennukõrguse – enamik õnnetusi juhtub aga õhkutõusul või maandumisel. Lisaks oli lennuk küllalt uus ning kütust oli piisavalt.

Kuigi lennuõnnetuses hukkumine võib tunduda koleda lõpuna, on autoga sõitmine statistilised palju ohtlikum. Näiteks suri USA-s 2007. aastal lennuõnnetustes 44 inimest, autoõnnetustest aga koguni 44 000 inimest.

Liiklusõnnetustest tunduvalt sagedasemad surma põhjustajad on aga hoopis erinevad haigused ja kasvajad. Kui tõenäosus surra südamehaigusesse on elu jooksul üks viiele, siis tõenäosus surra autoõnnetuses on vaid üks sajale.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. October 2009, 10:34
Otsi:

Ava täpsem otsing