Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Baltlaste autod leiavad turu

    Kuna Rootsis on kasutatud autode müük hakanud kasvama, plaanib Skandinaavia suurim autojaekaupmees hakata müüma Rootsi pankade kätte sattunud Eesti, Läti ja Leedu kasutatud autosid.
    "Läheneme olukorrale, kus meil ei jätku kasutatud autosid," ütles Bilia juhatuse esimees Jan Pettersson. "Oleme hakanud läbi rääkima pankadega, et osta Baltimaadest autosid. Nemad peavad autodest lahti saama ja meie peame ostma, niiet asjad sobivad hästi."
    Kasutatud autod moodustasid peaaegu 50 protsenti Bilia käibest. Bilial on 101 automüügiesindust Rootsi linnades ja Oslos ning Kopenhagenis. Ettevõte on vähendanud kulusid, vähendanud autode laovaru ja müügikohti Taanis ning koondanud 700 töötajat. Sel teel loodab ettevõte tänavu säästa 280 mln Rootsi krooni.
    Kuigi Bilia on kahjumis, on aktsia hind tänavu tõusnud 170 protsenti. Ettevõtte turuväärtus on umbes 940 mln Rootsi krooni. Aktsia suhe raamatupidamisväärtusesse on alla ühe (0,73). Viiest analüütikust kaks soovitavad aktsiat osta, kaks hoida ja üks müüa.
    Kui Rootsi ettevõttel läheb hästi, siis teps koleda pöörde on võtnud olukord Saksamaa jaekaubanduses. Saksamaa valitsus on resoluutselt vastu maksujõuetuks muutnud Arcandor päästmisele, millele kuulub sajandi vanune Karstadi kaubamajakett ja Quelle postimüügifirma. Lisaks kuulub ettevõttele kontrollosalus Euroopa suuruselt teises reisiäris Thomas Cook Group. Viimane on Grupi ainus kasumlik äri. Ettevõtte varadest võivad olla huvitatud Metro ja Rewe group.
    Riski all on 43 000 töökohta. Saksamaa liidukantsler Angela Merkel ütles, et kollaps oli möödapääsmatu, kuna investorid ja pangad pakkusid liiga vähe abi, et ettevõtet päästa.
    Merkel ütles, et võimalik on Karstadti ja Metro Kaufhofi liitumine. Metro oleks huvitatud umbes 60st Karstadti kaubamajast.
    Arcandori aktsia hind kukkus 33 protsenti, 0,71 eurole. Tänavu on aktsia kaotanud hinnas 72 protsenti. Kaks aastat tagasi maksis veel aktsia 29 eurot. Ettevõtte turuväärtuseks oli 195 miljonit eurot.
    Ettevõtte aastakahjumiks tuli 746 miljonit eurot, esimese kvartali omaks 58 miljonit. Mullu andis ettevõte ära kahjumliku Neckermanni.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.