Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eksportijad väärivad eriti praegu aujärjele tõstmist
Konkursi korraldajad - Eesti Tööandjate Keskliit, Kaubandus-Tööstuskoda ja Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus ootavad kandideerima tooteid või teenuseid eksportivaid äriühinguid, kes leiavad, et nende tegevus välisturgudel on edukas, kõrge tootlusega ja arenev.
EASi turundus- ja kommunikatsiooniüksuse direktor Erki Peegel leidis, et iseäranis praegusel majanduslikult raskel ajal vajavad ettevõtjad riigipoolset tunnustamist.
"Ega ühiskonnas ettevõtjaid ju liiga palju tunnustata," nentis ta. "Praegu on tootjaile eksport elulise tähtsusega, aga ka innovatsioon ja tehnoloogiaarendus. Need ongi tänavuse konkursi märksõnad."
Peegel märkis, et konkurss on firmadele hea võimalus näidata avalikkusele ja konkurentidele, kes on oma ala liidrid. Praegu, mil räägime 50-70% suurustest müügimahtude langustest, omandavad suure väärtuse tootjad, kes on suutnud müüki, iseäranis eksporti või siis kasumit kasvatada.
"Konkursi eesmärk on tunnustada ettevõtteid, kes mitte pelgalt ei ekspordi, vaid kes on suundunud piiri taha oma ärimudeliga," rääkis Peegel.
Mullu aasta eksportööri tiitli pälvinud akude ümbertöötleja ASi Ecometal nõukogu esimees Tõnis Kaasik hindas, et säärane auhind tõstab ettevõtte pehmeid väärtusi ja on eneseusku sisendav iseäranis majanduskriisi tingimustes.
"Kui oled ikka hinnatud aasta parimaks eksportööriks, siis saad selle ka mingite pakkumiste tegemisel partneritele ära märkida," ütles Kaasik. "Kuigi väga pikaajalist toimet sel vaevalt on."
Paaril viimasel aastal ja tänavugi konkursil osaleva metallifirma E-Profiil juhatuse liige Indrek Ustav kinnitas, et konkursi võitmist pole kunagi eraldi eesmärgiks seatud, pigem annab see võimaluse enda tegemisi teiste sama valdkonna ettevõtetega võrrelda.
"Eestis on palju ettevõtteid, kelle majandusnäitajad on meie omades paremad ja nende järgi saame seada ka oma edaspidiseid sihte," tunnistas Ustav.
Tänavu oma kandidatuuri ettevõtlusauhinnale esimeste seas üles seadnud pakenditootja ASi NEFAB Eesti kommunikatsioonijuhi Ingrid Prinsthali sõnul on piiritagustel turgudel tegutsedes oluline järjepidevus.
"Eksportööri konkurss võimaldab enda edusamme võrrelda teiste ettevõtete tegemistega," tunnistas Prinsthal.
Tööstusele IT-lahendusi pakkuv ASi Ektaco tegevdirektor Kaido Jelle on samuti seda meelt, et konkursi võitmine pole iseenesest eluküsimus, vaid üks mõõdik oma tegevust hinnata.
"Eksport on oluline, aga poliitikud on selle üle tähtsustanud," leidis Jelle. "Äri toimub pikaajaliste kontaktide baasil, tuleb olla paindlik ja valida usaldusväärsed partnerid. Kiire edu võib olla ka ainult lotovõit."
Tegutseme väga spetsiifilises nišis, aga tunnustus oleks kindlasti positiivne signaal ning võiks suurendada meie ettevõtte usaldusväärsust rahvusvaheliste äripartnerite hulgas. Auhind ise meie äritulemusi otseselt ei mõjutaks.
Elasime edukalt üle äkilise ja drastilise majanduse aeglustumise 2008. aasta sügisel ning nüüd on meie äri stabiliseerunud. Praegu ei soovi me enamat kui töökohti säilitada, hoida hankijad ja kliendid rahulolevatena ning maksud ära maksta. Praegustes oludes hakkama saamiseks on tähtis kiiresti muutuvatele oludele reageerida ja turutingimustega kohaneda.
Tootmises on vaja olla paindlik, leida võimalusi kulude vähendamiseks.