Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasutatud autode põud ootab ees

    Veho Eesti kasutatud autode ja autode komisjonimüügi osakonna juhataja Urmas Kariku sõnul saavad nad pidevalt e-kirju, kus soovitakse liisingut selle lõppedes 3-5 aastat pikendada.
    "Seoses sellega ei tule enam nii palju autosid müüki nagu enne. Vanasti oli autode vahetus nagu sokkide vahetus," märkis Karik.
    Samuti on Veho täheldanud, et kui varem maksti autovahetuse vaheraha liisingusse sisse, siis ka see on lõppenud. Autosid ei vahetata, kuna vaheraha ei teki, lisas Karik.
    Amserv Auto müügi- ja turundusdirektor Margus Nõmmik ennustas odavamate kasutatud autode põuda. "Defitsiit võib tekkida suurusjärgus kuni 150 000 krooni maksvate autode osas," selgitas ta.
    Need, kes siiani autosid Saksamaalt treileritega tõid, pole enam võimelised tooma ja kasutatud autode maht turul väheneb, põhjendas Nõmmik.
    Kallimaid autosid - mida võtavad hätta sattunud klientidelt ära ka pangad -, on turul küll, märkis ta.
    Nõmmik nentis, et kui enne oli Eestis väga palju kasutatud autode müügiplatse, siis praeguseks on mitmed nendest tegevuse lõpetanud, kuna autod jäid seisma ja pangad äritegevust enam ei finantseerinud.
    Info-Auto turundusjuhi Tiit Lillipuu sõnul tuleb defitsiit ilmselt populaarsemas hinnaklassis ehk 50-100 000 krooni vahel. "Eks ta on ikka pigem praegusest majanduskriisist tuleneva automüügi languse üks tulemus, tõusvas majanduses seda vaevalt toimuks," märkis ta.
    "Hinnad on juba praegu kõvasti alla läinud ja arvata võib, et suurema mootoriga või janusemate autode ja luksusautode hinnakukkumine tuleb suur. Juba praegu on väga raske oma janust autot selle väärtusega maha müüa, mida inimene ise arvab," rääkis Lillipuu.
    Tema sõnul on nõudlus pruugitud autode vastu kasvanud arvestades, et uusi autosid müüakse vähem, aga inimeste sõiduvajadus ei kao. "Põhja saavutamine ei ole ajaliselt ega ka rahaliselt kaugel," ütles ta kasutatud autode hinna kohta.
    Swedbanki teatel ei näe nemad autode järelturul defitsiidi teket. "Praegused arengud turul seda tendentsi ei kinnita. Minu hinnangul näeme me pigem veel mõnda aega müüki tulevate kasutatud autode mahu kasvu," ütles panga varapõhise finantseerimise juriidilise osakonna juhataja Sven Jürgenson.
    Hindadele prognoosib pank languse aeglustumist.
    Kasutatud autode defitsiidi saabumise väide on kahtlemata väga intrigeeriv, kuid mina isiklikult sellega päris nõus ei oleks.
    Peamiseks põhjuseks on liisingusse tagasi toodud või liisingu poolt ära võetud autode hulga kiire kasv viimase poole aasta jooksul ning samuti soovivad ka mitmed ettevõtted ja eraisikud kulude kokkuhoiu eesmärgil autoparki vähendada.
    Praegu on Eesti turul näha pigem kasutatud autode ülepakkumist ning see survestab tugevalt kasutatud autode hindu.
    Samuti ei ole Eesti kasutatud autode turg suletud ja kui siin peakski mingil põhjusel pakkumine vähenema, siis kompenseerib selle kindlasti kasutatud autode sissetoomine teistest Euroopa riikidest.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.