Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Gasell loodab jalule saada saneerimisega

    Neli korda Äripäeva kiiresti kasvavate ettevõtete ehk Gaselli TOPis figureerinud ning möödunud aastal 500 Eesti suurima ettevõtte hulka kasvanud ETTC müügitehingute arv hakkas vähenema majanduskriisi süvenedes.
    Järgneb intervjuu ettevõtte juhi ja osaniku Peep Norkiga.
    Miks saneerimist taotlete?
    Peapõhjuseks praeguste raskuste osas on majandus- ja finantskriis. Veokite müük on drastiliselt langenud ning oluliselt halvenenud on ka klientide maksekäitumine. Samuti oleme finantseerinud Trailway grupi teisi ettevõtteid Eestis, Lätis, Leedus, Poolas, Venemaal ja Ukrainas. Paraku on kriis ka neis riikides ning seetõttu ei ole praegu võimalik nõudeid sisse nõuda.
    Saneerimiskava täpne sisu pole praegu teada, kuna lõplike nõuete väljaselgitamine ning läbirääkimised veel käivad. Loodame kava tutvustada võlausaldajatele augusti alguses.
    Usute, et ettevõtet on võimalik pankrotist päästa?
    Jah, seda eelkõige kohustuste ajatamise ning nõuete sissenõudmise kaudu. Kindlasti mängib olulist rolli ka turu paranemine, kuid siiski ei põhine saneerimise edukus lootusel, et majandus ja ettevõtte finantsseis iseenesest paraneks.
    Milline on ETTC võlakoormus?
    Kohustusi on 33,5 miljonit krooni, sh laenud, liisingud, tarnijad, maksud. ETTC nõudeid teiste ettevõtete vastu on 34 miljoni ringis. Kümne miljoni eest on muid varasid.
    Kui kiirelt loodate jalad alla saada?
    Praegu väga raske öelda. Anname aru, et nõuete sissenõudmine võlgnikelt ning ettevõtte võlausaldajate nõuete rahuldamine võtab palju aega, kindlasti rohkem kui paar aastat.
    Mida olete teinud, et olukorda parandada?
    Oluliselt on vähendatud kulusid. Eelmisest sügisest on pidevalt otsitud uusi kontakte ja müügikanaleid kasutatud veokitele, nii Lõuna-Ameerika, Lähis-Ida kui ka Aafrika riikides. Olulisimaks meetmeks on aga antud laenude sissenõudmine võlgnikelt ning laekumiste arvel rahuldada ettevõtte võlausaldajate nõudeid.
    Mis on plaan B, kui saneerimistaotlust ei rahuldata?
    Tuleb leida võlausaldajatega kompromissi võlgnevuste rahuldamiseks. Läbirääkimisi on peetud juba pikemat aega ning suuremad võlausaldajad, sh Swedbank on olnud igati mõistvad ja kompromissi otsivad.
    Aga on ka võlausaldajaid, kelle nõuded pole märkimisväärsed ning kellega suhtlemisele on kulunud palju aega. See on ka üks põhjuseid, miks saneerimiskaitset taotleti, et oleks võimalik tegeleda põhitegevuse ning samal ajal ettevõtte restruktureerimisega ning ellujätmisega pidevate ähvarduste, pankrotiavalduste ja inkassonõuetega tegelemise asemel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.