Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
iPhone võib muutuda defitsiidiks
Globaalse majanduskriisi tingimustes suutis tehnoloogiakompanii kasvatada eelmise kvartali puhaskasumit 13 protsenti eelkõige tänu iPhone'i mobiiltelefonide ja Maci arvutite heale müügile.
Tootmisjuht Tim Cook ennustas, et ettevõte ei suuda ilmselt lähiajal rahuldada nõudlust iPhone'ide järele.
Arvutite müügimaht kasvas 4 protsenti, 2,6 miljonini, aga nende müügikäive kahanes 8 protsenti, 3,3 miljardi dollarini.
"On hämmastav, et Macide müük kasvab isegi nii kohutavates majandustingimustes," lausus uudisteagentuurile Bloomberg varahaldusfirma Jacob Internet Fund juht Ryan Jacob.
Eelmiste aastate suurima käibekasvataja, iPodide turg on nüüdseks küllastunud ning nende müügikäive kahanes 1,49 miljardi dollarini
Lisaks kasumile ületas analüütikute ootusi ka kasumimarginaal, mis oli 36,3 protsenti. Ettevõte ise prognoosis aprillis selleks 33 protsenti ning ettevõtte suhtes pea kõige positiivsemalt meelestatud Piper Jaffray analüütik Gene Munster ennustas selleks 33,6 protsenti.
Käimasoleva ja ühtlasi finantsaasta viimase kvartali käibeks ennustab ettevõte 8,7-8,9 miljardit dollarit ning kasumiks 1,18-1,23 dollarit aktsia kohta, mis on analüütikute ennustustest tagasihoidlikumad. Munster nimetab ettevõtte ennustust "koomiliselt konservatiivseks".
Kui Apple võtaks arvesse iPhone'i käibe täielikult, aga mitte ei jagaks selle 24 kuu pikkusele perioodile, tuleks ettevõtte järgmise kuu käive 9,74 miljardit ning kasum 1,94 miljardit dollarit, lausus analüütik ajalehele The Wall Street Journal.
Kohalikud (aga mitte ainult) investorid-kauplejad kahtlevad aktsia hinna tõusu jätkusuutlikkuses, sest kui kaua tarbijad suudavad neid vidinaid ikka osta.
Kahtlused on muidugi põhjendatud, kuid minu arvates oleks kasulik tähele panna ka asjaolu, et Apple ei ole pelgalt vidinatootja, vaid tootearendus järgib väga selget visiooni, mille ettevõtte tegevjuht ja asutaja Steve Jobs formuleeris 2001. aasta jaanuaris toimunud Macworldil. Selleks on digitaalne sõlm (Digital Hub), millega kõik need nn vidinad seotud on.
Selle visiooni kohaselt on arvutitööstus astumas oma kolmandasse staadiumi, milleks on digitaalne elustiil. Kõigil on mobiiltelefonid, DVD-mängijad, digitaalkaamerad ja palju digitaalseid seadmeid. Jobsi sõnul ei ole arvuti enam perifeerne seade nagu varem (kui arvutit kasutati vaid teatud tehniliste tööde tegemiseks või lihtsalt internetis käimiseks), vaid on muutumas digitaalse elustiili keskmeks.
Nendele, kes juba on Apple'i pikaajalised investorid või mõtlevad-kahtlevad aktsia ostu üle, soovitan lugeda Leander Kahney raamatut "Inside Steve's Brain". Raamat on üsna õhuke, mistõttu võiks olla ka jõukohane neile, kes muidu väga suured raamatulugejad ei ole.
Ehkki Apple TV on Jobsi sõnul praegu vaid hobi, tundub mulle, et mõne aasta pärast võiks see saada üheks peamiseks rahamasinaks.
Forrester Research kirjutas mullu juunis ilmunud raportis, et aastaks 2013 on Apple oma toodetega vallutanud kodude kõik toad. Uute toodetena pakuvad analüütikud välja seinale paigutatavad raamid, kus on kõrglahutusvõimega ekraanid ja kõlarid, kus saab vaadata pilte, filme ja mängida muusikat. Analoogilisi tooteid jagub magamistuppa ja mujale. Tegelikult on kõik niisugused tooted juba olemas, kuid Apple suudab kõige paremini liita kogu süsteemi üheks tervikuks.
Kohe pärast kvartalitulemuste avaldamist tõttasid analüütikud veidi üle 150 dollaril kaupleva Apple'i aktsia hinnasihti tõstma. Deutsche Bank tõstis selle 150 dollarilt 220-le, Morgan Stanley tõstis hinnasihi 195 dollarile.
Autor omab Apple'i aktsiaid.