Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna Vesi nõustus odavamalt ehitama

    Tallinna Vee kommunikatsioonijuhi Priit Kofi sõnul vähenevad ASi Tallinna Vesi kanalisatsiooni ja veevärgi väljaehitamise maksed Tallinna linnale seoses ehitushindade languse ja majandusolukorra halvenemisega. "Tallinna Vesi ehitab 2011. aastaks Tallinna kanalisatsioonisüsteemi ning Tallinna linn kompenseerib selle ehitusmaksumuse. Täpset makse suuruse vähenemist me ei täpsustaks, kuid linna mainitud suurusjärk on õige," kommenteeris Koff kokkulepet, mille kohaselt ehitatakse kanalisatsioon ja veevärk valmis ühe kolmandiku ehk ligikaudu 500 miljoni krooni võrra odavamalt. Seejuures juba sel aastal odavneb ehitus 75 miljoni ulatuses.
    Kofi sõnul oli Tallinna linnal kohustus 2011. aastaks rajatava kanalisatsioonisüsteemi eest hüvitist tasuda aastani 2017, kuid nüüd lühendati seda aega 3,5 aasta võrra.
    ASi Tallinn Vesi nõukogu liige Mart Mägi kinnitas, et veefirma ega ettevõtte aktsionäride seisukohast ei ole tegemist tingimuste ei paranemise ega halvenemisega. "Maksed vähenevad t ehitusmaksumuse vähenemisega," ütles Mägi.
    Sotsiaaldemokraadid kutsuvad Tallinna linnavalitsust alandama pärast linna kanalisatsioonivõrgu ehituse odavnemist maamaksu määra.
    "Eks ehitushinnad ole ju tõesti tublisti langenud. Kui Savisaar tahab hoida tallinlaste usaldust, tuleb tal nüüd kindlasti maamaksu alandada, sest omal ajal põhjendati maksutõusu ainult kanaliseerimise kõrgete hindade ja kiire tempoga," kommenteeris Tallinna sotsiaaldemokraatide esimees Jaak Juske.
    Samas võib Juske sõnul Tallinna Veelt oodata uut hinnatõusuplaani. "Olen üpris kindel, et Tallinna Vesi taotleb ka sel aastal hinnatõusu," lausus Juske, kelle arvates majanduskriisi tingimustes tuleks niigi ülisuurt kasumit teenival monopoolsel ettevõttel oma hindu hoopis alandada.
    On täiesti loomulik, et ettepanek hinda alandada tuli linna poolt, sest neil on vaja eelarvest kulusid kokku hoida. Mis seal muud, kui veetrassid amortiseeruvad natuke rohkem. Ehitus toimub linna rahaga ja trassid jäävad linna omandisse. Kuna Tallinna Vesi ei ole ehitusfirma, vaid ostab teenuse sisse, siis neid see ju ei mõjuta. Veetariifi tõstmine/langetamine on pikaajaliselt kokku lepitud ja seotud inflatsiooniga. Kuna praegu on deflatsioon, siis võib hind hoopis langeda, uue veetariifi määramisel alandab vähemalt see komponent hinda.
    Aeg on edasi läinud ja me pidasime vajalikuks asjad üle vaadata. Läbirääkimised olid pikad ja keerulised, 6-7 kuud. See asi pole nii lihtne, et kaks inimest istuvad laua taha ja üks ütleb, et tee pool miljardit alla, ja teine vastab, et okei. Usun, et arvestades praegust keskkonda ei tohiks vee hind küll tõusta.
    Autor: Kaisa Tahlfeld
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kes võidab 10 000 eurot? Selgusid Eduka Eesti parimad tööd Parimate seas ka minister ja mullune võitja!
Neljapäeva õhtul Äripäeva meediamajas kogunenud arvamuskonkursi Edukas Eesti žürii selgitas välja 11 tänavust nominenti.
Neljapäeva õhtul Äripäeva meediamajas kogunenud arvamuskonkursi Edukas Eesti žürii selgitas välja 11 tänavust nominenti.