Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikud jäid plussi

    Balti Logistika teenis möödunud aastal 30 mln kroonise käibe juures puhaskasumit 1,37 mln krooni. Kasumi kasvu tagas ettevõtte juhatuse liikme ja tegevjuhi Vallo Arumäe sõnul tegevuskulude kärpimine ja efektiivne majandamine, kusjuures töötajate arv jäi samaks. Balti Logistika loodab kasumit teenida ka sellel aastal. "Prognoose on praeguses olukorras keeruline teha. Isiklikult näen, et kriisi põhjused on sügavamad ja sellest toibumine võib võtta mitu aastat. Reeglid on turul muutunud ja tuleb uue turuolukorraga kohaneda. Oleme valmistunud pikemaajaliseks kriisiks," rääkis Arumäe.
    ASi Smarten Logistics teenis mullu kaks miljonit krooni kasumit, tulles välja 10miljonilisest kahjumist. Juhatuse liige ja tegevjuht Mait Miller märkis, et sel aastal on teravnenud hinnakonkurents ja klientide surve. Sel aastal püütakse paari protsendi võrra käivet ja kasumit kasvatada. "Sõltume väga palju toidu- ja esmatarbekaupade tarbimisest ja see on asi, mida me mõjutada ei saa," nentis ta.
    Maanteevedudega tegelevate ettevõtete hulgas on neid, kel kõik korras, aga ka neid, kes ootavad hinnatõusu või lähenevad pankrotile. "Ekspediitoreid on igasuguseid. Tublide firmade kõrval on ka neid, kellel vaid number ja ämber. See tähendab telefoninumber ja ämber, mida endale pähe tõmmata," sõnas Eesti Rahvusvaheliste Autovedude Assotsiatsiooni (ERAA) juhataja Toivo Kuldkepp ekspedeerimisturgu kommenteerides.
    "Paraku on neid, kes mõnest firmast kliendibaasiga lahkunud ja ise tegutsema hakanud üksjagu, ent nad saavad tegutseda vaid niikaua, kui majanduses kõik hästi läheb," rääkis Kuldkepp.
    Autoveondus on Euroopa tasemel väga rangelt reglementeeritud, ent ekspedeerimisäri pole Kuldkepi sõnul kunagi reguleeritud, ehkki ka siin võiks olla minimaalne omakapitalinõue äri alustamiseks.
    "See on siiani vabakutseliste ala ja võtab aega, kuni vedajad taipavad, et igaüht ei saa usaldada," märkis ta. Viimastel aastatel on tema hinnangul üha vähem kuulda, et mõni vedaja oleks ekspedeerija või teise vedaja käest petta saanud. Siiski soovitab Kuldkepp partneri tausta uurida ja juhuslikke koormaid mitte võtta.
    Olukord maanteevedudes on nagu mujalgi ning kõik vaatavad, kuidas ots otsaga kokku tulevad. Maanteevedudes tegutsevate ettevõtete seis on seinast seina: osa läheb hästi, osadel mitte. "Pankrotti mineku kartust pole eriti kurdetud. Osa sõiduautode vedudega tegelenud firmaid on küll tegevuse lõpetanud, aga enamasti loodetakse ikka vastu pidada," rääkis Kuldkepp. Ellujäämislootus on ettevõtetel, kes headel aegadel pisut rasva kogunud, ja neil, kelle koormaid täidavad toit ja esmatarbekaubad.
    Eesti suurim jahutatud toidukaupade vedudega tegelev AS Est-Trans Kaubaveod teenis möödunud aastal 126,3 mln kroonise käibe juures 12,4 mln krooni kasumit, võrreldes eelnenud aastaga kasvas käive 4 ja kasum üle 22%.
    Ettevõtte üks omanikke Reio Engman hindas firma tegevuse aastaaruandes edukaks, ehkki mullune kütuse hinna tõus kergitas kulusid. Sel aastal plaanib firma säilitada positsiooni ja võimalusel alustada koostööd mitmete uute tootjatega.
    DHL Estonia AS teenis möödunud aastal 15,72 miljonit puhaskasumit 563,3 mln kroonini ulatunud käibe juures, mis ülemöödunud aastaga võrreldes kasvas pea 17%. Käibest 65 protsenti tuli maanteevedudest. Ettevõtte juhtkonna hinnangul võivad deebitoride makseraskused tuua kaasa firma nõuete väärtuse languse ning varasemast suuremad allahindluskahjumid. Samuti võivad raskustesse sattuda hankijad, kes ei suuda pakkuda teenuseid kokkulepitud tähtaegadel ja tingimustel.
    Eelmisel aastal Äripäeva ekspedeerimisfirmade TOPi võitnud Contimer OÜ kasvatas mullu käivet 23% ja kasumit 57%. 149 mln kroonise käibega teeniti 23,6 mln krooni kasumit. Ligi kaks kolmandikku käibest tuli veoteenuste osutamisest. Selle aasta tulemusi pole ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Eeriku sõnul võimalik langeva turu tõttu adekvaatselt prognoosida, kuna riskid kasvavad ja klientide maksedistsipliin jätab soovida.
    Autor: Tea Taruste
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.