Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Küsitlus: Kas ja kuidas on teie ettevõtte turunduseelarve sel aastal varasemaga võrreldes muutunud?
Meie turunduseelarve on samas suurusjärgus kui eelmisel aastal, aga nüüd saab selle raha eest reklaami rohkem kui varem.
Muutunud on reklaami osatähtsus era- ja äriklentide vahel ning sihtrühma eripära - teeme vähem bränidreklaami ja rohkem kampaaniareklaame.
Kui vaadata sektorit üldisemalt, siis EMORi uuringute põhjal on on turunduseelarved sektoris tugevalt kasvanud, st ehitusmaterjalide jaemüüjad on reklaami osas ativiseerunud.
Mõned müüjad, kes pole mitu aastat reklaami teinud, teevad seda praegu üsna aktiivselt. Ka meie peame reklaamituruga kaasa minema.
Kuna viimastel aastatel meie käive kasvas, arvestasime plaane tehes ka turunduseelarve kasvuga.
Plaanitut oleme sel aastal 30% võrra kärpinud. Eelmise aasta turunduseelarvega võrreldes teeb see 10% võrra väiksema summa.
Meie käive on kahanenud, aga mitte väga palju, nii et järgmise aasta turunduseelarvet planeerime taas 30% võrra suuremana kui on selle aasta tegelikud numbrid.
Plaanid peavad olema optimistlikud, kui majanduskeskkond ei parane, saame eelarvet vajadusel kärpida. Aga rahvusvahelised firmad, kel vähegi rahalisi võimalusi on, ei tohiks turunduseelarvet tugevalt kärpida.
Oleme eelmise aastaga võrreldes turunduseelarvet veidi vähendanud, aga mitte palju. Tavalise massreklaami asemel teeme rohkem väiksemaid segmendireklaame.
Järgmiseks aastaks prognoosime turunduseelarve summat tänavusega enam-vähem samas suurusjärgus, võib-olla veidi väiksemat.
Jätkuvalt on oluline partnerturundus, kasvab ka sündmusturunduse osatähtsus. Tähelepanu püüdmiseks on arvatavasti reklaamijatel peagi vaja hakata tegema ka meeletusi.
Igal juhul loovus on nüüd esikohal ning kümme aastat turunduskonverentsidel õpetatu, kuidas teha erinevat turundust, täna hoogsalt töös.
Autor: ÄP