Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mis saab hindadest pärast kriisi?

    Balteco ei ole läinud hindade massilise langetamise teed, vältides meedias ja mujal massiliste allahindluste reklaamimist. "Oleme hoidnud kaubamärgi lojaalsust ja teeme pigem klientidele personaalseid pakkumisi. Müüme ju luksus- ja kestvuskaupu - vanne ja massaaživanne, mille kvaliteet pole langenud," kommenteeris Balteco käitumist praegusel soodushindadega üleujutatud turul ASi Balteo turundusjuht Merje Sein.
    "Eks tarbijad muidugi ootavad soodsamat hinda. Ka ise poodi minnes ootad soodsamat hinda, eriti kallimate kaupade puhul. See teeb tuju ostes justkui paremaks," rääkis Sein.
    Balteco sõltub pea 20 riigi eksportturust, mis hajutab riske. "Tootmisettevõte ei saa loota ainult Eesti turule. Näiteks Soome turg on üsna aktiivne, samuti Vene ja Ukraina turg. Balti riikides on langus olnud kõige suurem, koduturg on langenud ligi 40%," rääkis Sein.
    Ettevõtted on jagunenud kahte leeri: need, kes püsivad sooduskampaaniate näol, ning teised, kes avalikult sooduskampaaniaid ei tee, tehes pakkumisi personaalselt.
    "Eks see on ettevõtte strateegiline otsus. Pole võimalik, et annad toote soodsalt ära ja samas rõhutad, et toode on kvaliteetne. Kes tahab kaubamärki imagoloogiliselt kõrgel hoida, siis pidevad soodushinnad seda ei toeta," rääkis Sein.
    "Hiljem taas hinda tõsta, seda eriti kestvus- ja luksuskaupade puhul, on väga raske. Näiteks autosalongidel on praegu raske klienti salongi meelitada, nii et pakutakse uusi mudeleid väga soodsa hinnaga. Aga kuidas neid plaanitakse hiljem kallimalt müüa?" kahtleb Sein taolise strateegia tulemuslikkuses.
    Volvo ja Fordi autosid ning tarbesõidukeid müüva ASi Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu sõnab, et autoturunduses on praegu vilkuva kollase tule aeg. Kui enne kriisi oli autoreklaam surutud kindlatesse raamidesse, siis praegu teeb suur osa autotootjatest ja edasimüüjatest asju, mis paar aastat tagasi poleks kõne alla tulnud.
    "Margid, mille puhul muidu soodupakkumisi ei tehtud, teevad seda nüüd väga agaralt. Reklaamis rõhutakse eelkõige hinnale ja tagaplaanile on jäänud brändi põhiväärtused ning automargi kuvand. Laojääk on vaja maha müüa ja teha seda kiiremini kui veel suuremas hädas olev konkurent, kes on sunnitud tulema turule veelgi soodsama pakkumisega," kirjeldas Lillipuu praegust olukorda.
    Kuigi nüüd on tänu autotootjate toele võimalik osta autosid odavamalt kui kunagi varem, rõhutab Lillipuu, et ei tasu arvata, justkui oleks 400 000kroonist autot 100 000 krooni võrra odavamalt ostes tegu müüja brutokasumiga.
    "On selge, et kui laojäägid on tühjaks müüdud, sama hinnaga edasi müüa ei ole võimalik. Tarbijad peavad lihtsalt harjuma, et pärast kriisi selliseid soodustusi ei ole, või siis ootama uut kriisi," sõnas Lillipuu.
    Pärast kriisi väheneb tööpuudus, suurenevad sissetulekud ja võimalik on ka laene-liisinguid saada, nii et maksejõud ju kasvab, leiab Lillipuu. "Ning inimese mälu on lühike, räägitakse ka haugi mälust, seda eriti poliitikute lubaduste puhul."
    "Allahindlusi on juba üsna pikalt kasutatud, nii et turundajad peavad hakkama mõtlema sellele, kuidas muudmoodi eristuda. -30, -50 ja -70 ei tõmba enam eriti," sõnas ASi Rimi Eesti Food turundusjuht Evelin Mägioja.
    "Samas on õige see, et kliendid ootavad enam allahindlusi ega taha ilma nendeta osta," sõnas Mägioja, kelle sõnul on kampaaniatoodete ostmine eelmise aastaga võrreldes kahekordistunud.
    "Trend, mis enne majanduslanguse algust hoogu kogus - mahe- ja keskkonnasäästlike toodete eelistamine - ei ole ka nüüd kadunud," rääkis Mägioja. Kui majandus paraneb ja on aeg hakata hinda tõstma, tulevad tõenäoliselt turule lihtsalt uued tooted, arvab Mägioja. "On ju olemas disainerrõivad, millel pole kunagi soodushindu, aga on olemas oma klientuur. Turule tuuakse kas uus tootesari või kollektsioon."
    Mägioja toob näite, et ka praegu on Rimis müügil nii Hispaania tomatid kui ka kallimad Eesti mahetomatid ning ka viimaseid ostetakse. Kõik kliendid ei vali ainult hinna järgi.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.