Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pane midagi head peale!
Muusikal on võime juhtida meie meeleolu. Muusika mõju saab kasutada ärilistel eesmärkidel, nii töötajatele positiivse tausta loomiseks kui ka klientide tuju tõstmiseks.
Praegu on õige aeg paremini läbi mõelda muusika kasutus oma ärides. Ettevõtja peaks mõtlema, kas tema esitatav muusika on fookuskliendi jaoks ikka õigesti valitud.
Nii nagu teenindaja peab praegu hoolikamalt sõnu seadma kliendiga suheldes, on suurem põhjus valida muusikat, mida klient teeninduskeskkonnas tajub. Meid ümbritsevale muusikale tasub tähelepanu pöörata, sest meeldivam keskkond kliendile tähendab enamasti ka meeldivamat keskkonda töötajale.
Muusika avalik esitamine on täiendavalt maksustatud, et isiklikul otstarbel oleks muusika taskukohasem. Just seetõttu annab autoriõiguse seadus autoritele õiguse nende loomingu avaliku esitamise eest täiendava õiglase tasu küsimiseks. Ettevõtjal tuleb avalikult esitatava muusika osas, mis aitab tema äri edendada, saada autoritega kokkulepped.
Üks viis selleks on kutsuda autor oma muusikat esitama, teine viis on maksta autorile õiglast tasu salvestatud muusika avaliku esituse eest.
Tasu muusika avaliku esituse eest tuleb maksta esitajatele (lisainfo
www.eel.ee, fonogrammitootjatele (lisainfo
www.efy.ee) ning autoritele (lisainfo
www.eauthors.ee).
Kuna muusika avalik esitus on igal juhul maksustatav, siis seda enam tuleks sellele tähelepanu pöörata. Milleks maksta muusika esitamise eest, mis klientide ja töötajate meeleolu ei tõsta?