Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raudlind lendab aeglaselt, aga kindlalt

    Boeingu parim müügiartikkel, uutel tehnoloogiatel ehitatud 787 Dreamliner pidi veidi enam kui aasta tagasi maakera õhumasse vallutades olema maailma kõige kütusesäästlikum lennuk. Seda kõige muu kõrval tänu oma liitplastikust kerele tavapärase alumiiniumlahenduse asemel, mida varem reisijateveoks kasutatud pole. Eelmise aasta suve hakul jäid õhuruumid siiski vallutamata ja on seda tänaseni.
    Investoritel on vahel ikka raudne närv ja sügav usk mõnesse ettevõttesse. Siinkohal tuleb seda öelda ka kõigi lennukompaniide kohta, kes on end uue mudeli tellimisjärjekorda seadnud, sest Boeing on juba viis korda kauaoodatud lennukimudeli väljatulekut edasi lükanud.
    Eelmisel neljapäeval avaldatud uue ajakava järgi peaks 787 Dreamliner esimese testlennu tegema juba sel aastal, et järgmise aasta viimases kvartalis ka tellijateni jõuda. Päris kindel saab lennuki valmimises olla muidugi alles siis, kui proovisõit tegelikult toimub ning raudlinnu ehituses ja liikumises uusi vigu ei avastata.
    Boeing 787 Dreamliner on kokku pandud jupikestest, mis toodetud kõikjal üle maailma. Üksnes päris suurte lennukikere osade ehitajaid on kokku üheksa ning neile lisandub lugematu arv mootorite, sisustuse ja igasuguste pisividinate tootjaid ning massiivse elektroonika ehitajaid. Näiteks on lennuki nina ehitatud valmis koduses USAs, kuid juba järgmine keretükk enne tiibade algust hoopis kaugel Jaapanis. Lennuki tiibade ehitusse on oma panuse andnud vähemalt kuus tootjat ja seda nii USAst, Jaapanist kui ka Koreast. Polegi väga imestada, et tükid omavahel kokku sobida ei taha ning monteerimine on hilinenud - hilinesid ju ka mõned lennukiosad.
    Kui lugeda mudel 787 tehnilisi andmeid, võib muidugi aru saada, miks seda nii suure innuga oodatakse ning miks on ette tellitud juba enam kui 850 lennukit. Tegemist on tõepoolest uue aja lennumasinaga. Uus õhusõiduk on teistest samades mõõtudes mudelitest 20 protsenti kütusesäästlikum ning eraldab kõigi loodusesõprade rõõmuks ka umbes viiendiku võrra vähem heitgaase. Iga reisija kohta vähendab uus taevalaotuste vallutaja kulutusi umbes 10 protsendi jagu ning ka tavapärane hooldus peaks olema umbes 30 protsendi jagu odavam. Lennuki ehituses on kasutatud rohkem plastikut varasema alumiiniumi asemel, mis muudab kere oluliselt kergemaks.
    Uudis uuest, loodetavasti viimasest edasilükkamisest pani aktsiaturu juubeldama ning viis Boeingu aktsia 8,4protsendilisele tõusule. Seda vaatamata hiiglaslikule, 2,5 miljardi dollarilisele trahvile, mille lennukitootja oma kolmanda kvartali tulemustesse on sunnitud kandma.
    Siiski peaks proovilendude õnnestumise korral Boeingut ootama viisakas käive ja trahvile vaatamata ka kasum, nagu lennukiehitaja eelmisel reedel kinnitas.
    Paremat käivet ootavad ka lennukiosade tootjad, kelle aktsia hind koos Boeinguga neljapäeval tõusuhoovust nautis. Mootoriosade ehitaja Precision Castparts kerkis 10 protsenti ja mitme lennukiosa valmistaja Spirit Aerosystems 7 protsendi jagu.
    Kuigi lennuki lennukas hilinemine on nii mõnegi tellija päris masendusse viinud, on nad tegelikult ka tänulikud, et Boeing kõik vead parandada püüab ning uut lennukatastroofi ei sepitse. "Mõistame vajadust ehitada parim ja võimalikult ohutu lennuk, kuid sellise pikkusega viivitus on suure lootusetuse - et mitte öelda frustratsiooni - allikas," teatas esimeste lennukite saaja All Nippon Airways eelmisel nädalal.
    Veel üks hilinemine oleks ilmselt nii aktsionäridele kui ka tellijatele viimane tilk karikas. Usutavasti on Boeing nüüd ka planeerimise selgemaks saanud ning enne uut aastat saan anda ülevaate esimestest testlendudest.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.