Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maaleht ja Eesti Ekspress liidavad ühinedes meediaäri köögipoole
Senise Maalehe juhi Kadi Lamboti sõnul puudutab ühinemine eeskätt raamatupidamist, reklaamimüüki, levi ja muid tugifunktsioone, mis hakkavad ühiselt toimima. Neid osakondi tabab ka koondamine.
Maaleht on kahe viimase kuu jooksul koondanud 10% tugifunktsioonide inimestest ehk 7-9 inimest ning ka Ekspress koondab, kuid seal on osakaal veidi väiksem. Lambot ei soovinud Ekspressi puhul täpseid numbreid öelda, sest osale inimestele alles antakse muudatustest teada.
Lehed jätkavad ilmumist senisel kujul oma nimede all ja eraldi toimetustega.
Eesti Ekspressi Kirjastuse ASi juhatuse esimees Viljar Ots lahkub ning jätkab ühinenud ettevõtte nõukogu liikmena.
Lamboti sõnul on Maalehe toimetuse jaoks suurim muutus see, et leht kolib oktoobris Eesti Ekspressiga samasse majja Narva maantee 11e.
Ekspress Grupi juhatuse esimees Priit Leito leiab, et ühinemise peamine võit ei tule kulude kokkuhoiust, vaid tulude pealt, mis tekivad, kui ühendada kahe lehe kompetents. "Oleme hinnanud kulude kokkuhoiuks 4-5 miljonit aastas, kuid peamine võit tuleb tuludest, näiteks ühised reklaamikampaaniad. Kui seni olid lehed meil eraldi majades, siis takistas see koostöö tegemist nii reklaamipakettide väljatöötamisel kui ka turunduskampaaniates ja levitamise sünkroniseerimises. Seal võib olla isegi suurem võit," rääkis Leito.
Eesti Ekspress on aastaid olnud edukas jaemüügis enda eksponeerimises ja väljanägemise poolest, Maaleht saab siin Ekspressilt õppida, tõi Leito näite. Tekivad ka ühised andmebaasid, mida saab kasutada müügitöös. Kuigi sihtrühmad on lehtedel erinevad, siis reklaamimüügis tuleb see siiski kasuks ja kaks lehte oleksid hea pakett ärikliendi jaoks.
Leito ei soovinud spekuleerida, kas Ekspress Grupis on veel muudatusi ees. "Võimalusi veel on," ütles ta.