Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Võidu tõi tootele keskendumine
"Selle aasta maailmamajanduse kriis ei lähe ka meist mööda," tõdes ASi Henkel Makroflex juhatuse esimees Sirje Aal. Eks 2009. aasta on ikka midagi muud kui 2008. aasta. "Kuna Ukraina ja Venemaa - viimasesse läheb 57% kaubast - on meie põhiturud, siis kasvunumbritest ma ei räägi," jäi ta vaoshoituks.
Teisalt tõdes Aal, et ettevõte on ka sel aastal kasumis, ehkki näiteks Venemaal on põhipartner hulgimüüja ja just selles alasektoris on tagasiminek suurim. "Meie põhitoode on profitoode - vaht -, kuid profitoode kannatabki kriisis enim," lisas Aal.
Ehitustoodete turul joonistub välja trend, kus hulgimüük väheneb, kuid jaemüük pigem suureneb. Seega on eraklient ka materjalitootjate päästerõngas. "Kardan, et eraehitaja ei suuda oma proportsiooni tõttu firmaehitajaga võrreldes siiski ehitusturgu kriisieelsele tasemele viia, kuid ta aitab meil elada," nentis ta.
Järgmine aasta on ikka parem kui nüüdne, aastal 2011 tuleb Aali sõnul märgatavaid nihkeid.
Kasumi nimel on tõstetud firma efektiivust, suuri koondamisi pole olnud. Pealegi töötab osa liine kahes vahetuses. "Häbi oleks vinguda," tõdes Aal hoogsalt.
Kasumit aitab hoida põhitoode profivaht Makroflex.
"Müüa omahinna piiril või alla omahinna ei tule kõne alla - me peame ikka kasumit teenima," välistas Aal dumpingu järele lõhnava võtte kasutamise.
"Põhiline on, et äri olgu aus ja eetiline. Trikid on lühiajalised ja need ei vii kaugele," sõnastas ta oma ärisoovituse.
Lisaks on firma edu pandiks pikaajalised suhted klientidega, kellele ollakse kriisi ajal vajadusel toeks. Et Makroflexi bränd on teada-tuntud, arendatakse seda hoolega.
Töötajatega pole õieti töövaidlusi olnudki. Kaadrivoolavust praktiliselt pole. "Mõnus meeskonnatöö, tunneme üksteist läbi ja lõhki," kiitis Aal oma 86 töötajat.
Henkel Makroflex on meie hea konkurent mitmel eksporditurul. Et Makroflex oli siin esimene vahutootja, siis on nende kaubamärk siiani osa tarbijate jaoks montaaživahu sünonüüm. Meile oli tõsine väljakutse oma Penosili kaubamärgiga sama staatuseni jõuda.
Kahe peale oleme toonud Eesti Euroopa vahutootjate tippu. Meist enam toodetake vaid Hiinas ja USAs.