Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinki aktsia läks lendu
Ajal, mil enamik Tallinna börsi aktsiad kerkisid kümnete või isegi sadade protsentide võrra, seisis Tallinki aktsia sisuliselt paigal. Seda kuni eilseni.
Septembris oli Tallinki aktsiate müügipoolel Evli Pank ja vähemal määral Nordea Pank, mis tähendab, et nende kaudu müüsid aktsiaid ilmselt välisfondid. Eilsest kadusid müüginoteeringud kohati sootuks.
Suur nõudlus laevakompanii aktsiate järele pani Tallinna börsi muutma võrdluslimiiti tavapärase 15 protsendilt 25-le.
Aga isegi võrdluslimiidi muutmisest ei piisanud. Aktsia müüginoteeringud kadusid ära ka siis, kui aktsia hind oli hüpanud 22,9 protsenti. Kuna tegemist on Eesti Telekomi kõrval pea ainsa suhteliselt likviidse aktsiaga, siis oleks paslik veel kord hoiatada võimalike likviidsuslõksude eest siis, kui turg otsustab äkitselt suunda muuta.
Augustiga lõppes Tallinki finantsaasta ning nüüdseks on teada veostatistika nii viimase kvartali kui ka kogu aasta kohta.
Aastaga reisis Tallinki laevadel kokku 8,12 miljonit reisijat, mis on enam kui miljoni ehk 15 protsendi võrra rohkem kui aasta tagasi. Eesti-Soome liinidel kasvas reisijate arv 19 ning Soome-Rootsi liinidel 11 protsenti. Esmakordselt vedas Tallink Tallinna-Helsingi liinil rohkem reisijaid kui Soome-Rootsi liinidel ehk vastavalt 3,5 ja 3,1 miljonit reisijat.
Finantsaasta viimases kvartalis (mai-august) kasvas reisijate arv Eesti-Soome liinidel 20, Soome-Rootsi liinidel aga pelgalt üheksa protsenti. Kontserni kogukäibest annavad Soome-Rootsi liinid pea poole, Eesti-Soome liinid aga veerandi.
Teiseks ohupunktiks on kaubavedu, mis kukkus viimases kvartalis 22 ja aasta kokkuvõttes 24 portsenti. Aasta tagasi moodustas kaubaveo müük ettevõtte kogukäibest 20 protsenti. Lõppenud finantsaasta 9 kuuga oli selle segmendi käive langenud 600 miljoni krooni võrra.
Tallinki kolmanda kvartali 270 miljonit krooni oli pea kõikidele analüütikutele ebameeldivaks üllatuseks ehkki eelmiste kvartalite veostatistika näitas vähikäiku. Viimane kvartal oli mõnevõrra parem, aga ilmselt mitte piisavalt.