Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vene ärimees ostis ülikasumliku firma välja
"Kasum tuli Floberg Transi alla kuulunud äride ümberstruktureerimist," ütles kontserni peremees Vinogradov.
Ümberkorraldusi tehti möödunud aastal jõuliselt. Majandusaasta aruanne kirjutas, et Floberg Trans ostis kaasomanikult ZAO UBT Uralvagonzavodilt ülejäänud 51protsendilise osaluse ASis Fano Invest. Floberg Trans sai kontserni ainuomanikuks. Varem partnerile kuulunud tütarfirmad, vagunitootja AS Geos Rail ja metallkonstruktsioonide valmistaja AS Ahtme Vagon, ühendati samuti Floberg Transiga.
Eelmisel aastal kasumlikkuse poolest tippu tõusnud kontsernil on olnud viimase kolme aasta jooksul üle kümne aktsionäri, kes kõik on praeguseks oma osaluse müünud.
"Isikute jaoks, kes on huvitatud äriühingu tegevusest ja arenemisest, on äriühingu osade omandamine mõistlik ja loogiline samm," ütles Vinogradov.
Endise Floberg Transi tütarfirma Fano Investi üks juhte ja omanikke Lemmik Lehtmets lausus, et ei soovi osaluse müügihinda avaldada. "See on ju alati kahepoolne protsess. Ju siis oli kasulik," ütles Lehtmets.
Endine osanik pole enda sõnul firma praeguse käekäiguga kursis, firma eelmise aasta poolemiljardilisse kasumisse suhtus ta ükskõiksusega.
Rein Sillar, kes müüs oma Floberg Tansi osaluse tänavu aprillis, ütles, et sai selle eest väärilise tasu.
"Tol hetkel oli jällegi kasulik loobuda osalusest. Ega siin muud põhjust ju pole," põhjendas Sillar, miks ta niivõrd kasumlikus firmas oma raha enam ei hoia.
Vinogradov kommenteeris ainuomanikuks saamist järgmiselt: "Loodan, et mõistate - küsimus äriühingu müügitehingute hinna ja ostjate kohta ületab hea maitse piiri ning ma ei saa laskuda arutlustesse nimetatud teemal."
Vinogradov lausus siiski, et mullune kasum paigutati Kasashtani vaguniärisse ja selle eest maksti inimestele töötasu. Kasashtani raudteevagunite tootmisega tegeles Floberg Transi partnerfirma tütar Geos Rail.
Majandusaasta aruanne kirjutas, et niivõrd suuri struktuurimuudatusi sundis tegema ka 2007. aastal tekkinud olukord, kui vagunite turuhinnad tõusid sajaprotsendiliselt. Renditurgudel hakati maid ümber jagama ja suured raudteeveeremite omanikud proovisid väikefirmasid turult välja suruda.
Autor: Katariina Krjutshkova