Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Posti motokande teenus saab kriitikat
Suvel kontrollis konkurentsiamet Eesti Posti osutatavat motokannet hajaasustusega piirkondades. Kontrolli tulemused näitasid, et Eesti Posti pakutav motokanne hajaasustusega piirkondades ei ole rahuldav, ja nende tulemusel peatas konkurentsiamet kümne postkontori sulgemise taotluse läbivaatamise.
"Kuni teenust korralikult toimima ei saa, ei saa ka taotlusi rahuldada," kommenteeris konkurentsiameti üldosakonna juht Margus Kasepalu.
Motokande teenust ehk postiteenust kliendi juurde koju saab tellida spetsiaalse kutsekaardi, telefoni ja e-posti teel.
Kontrollreidid näitasid, et telefoni teel tellitud teenus üldjuhul toimis. Seevastu veebipõhist ehk Eesti Posti kodulehe kaudu esitatud tellimust selle täitjatele ei edastata, kusjuures kodulehel kinnitab teade tellimuse kättesaamist.
Amet heidab Eesti Postile ette ka seda, et kliendid, kellel oleks õigus motokandele, ei ole sellest võimalusest teadlikud.
"Siin tulebki postifirmal ka oma müügitöö korralikult teha ja teenusest kliente teavitada. Tegelikult muutub ju motokojukandega posti kättesaamine maapiirkondades mugavamaks," lisas Kasepalu.
Konkurentsiamet kavandab sügisel täiendavalt ulatuslikke kontrollreide just motokande toimimise hindamiseks. "Massiline kontroll motokandel läheb lahti," selgitas Kasepalu.
Eesti Posti kommunikatsioonijuht Inge Suder selgitas, et postifirma ootab enne motokande kriitika kommenteerimist konkurentsiametilt kriitika põhjustanud andmeid.
"Seni pole meile andmeid esitatud," lisas Suder. "Kui need andmed edastatakse, saame vaadata, mida paremaks teha."
Tõenäoliselt telliti Suderi sõnul veebist kirjakandja, kuid teenust ei saadud.
"Seda, kuidas kavandatavad sulgemised nimetatud piirkondades postiteenuse pakkumist mõjutavad, on praegu vara öelda, sest pole teada, kas meie taotlused rahuldatakse," lisas Suder.
Kasepalu ütles Logistikauudistele, et amet esitas teenuseid puudutavate probleemide info postifirmale ja postiettevõttel on aega septembri lõpuni kommentaaride või vastuväidete esitamiseks.
Postifirmal on praeguse seisuga 388 postiasutust, aastaga on nende arv vähenenud enam kui 100 võrra. Sel aastal on postifirma sulgenud 53 asutust.