Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlane on varujarahvas

    Äripäeva tänane kaanelugu räägib ühest piiripealsest rikastumise võimalusest - rikastumisest aktsiisitõusudelt. Artiklis näitame, kuidas kütuse-, alkoholi- ja tubaka maaletoojad-tootjad aktsiiside tõstmisest hoolimata oma kasumi säilitavad ning kuidas riik sealjuures hävib. Tarbija pääseb heal juhul endiste kuludega.
    Selgub, et importijad-müüjad on enne aktsiisitõusu hulgaliselt varusid soetanud ning riigile madalamat aktsiisi maksnud. Markantseim näide on tubakaaktsiis, mida laekus juba enne eelmist aktsiisitõusu kahe kuuga praktiliselt terve aasta jagu ette. Üks suur tubakaimportija laenas emafirmalt koguni sadu miljoneid kroone, et laod odavama aktsiisiga sigarette täis varuda.
    Kui meenutada kuue aasta tagust suhkruvarude kogumist, võib öelda, et eestlase puhul on tegemist täiesti tõupuhta korilasega, varujaga. Täiesti paslik on olukorda võrrelda suhkrutrahvi saagaga - ka toona varusid lugupeetud ärimehed laod odavat suhkrut täis. Kellel meist poleks kodus igaks juhuks paarikümmet kilo suhkrut, küsiti toona retooriliselt. Üritasime isegi Brüsselit veenda, et oleme varujarahvas, et igaühel meist ongi kodus moosi keetmiseks kümneid kilogramme magusat varuks. See lugu meil muidugi hästi ei lõppenud - suuremad varujad pääsesid küll suhteliselt puhta nahaga, optimeerimiskauged kodanikud maksavad suhkrutrahvi aga veel mitu aastat.
    Tänase artikli kangelaste käitumised on erinevad. Kui tubakamüüjad lükkasid kõrgemate aktsiiside tasumise lihtsalt veidi edasi, siis kütusemüüjad lükkasid samuti aktsiisitõusu edasi, kuid hakkasid juba 2. jaanuari hommikul tarbijalt "pahale" riigile viidates lisamiljoneid küsima. Järjekordne JOKK!
    Ühest küljest pole varudega maksude optimeerimine keelatud, ka tarbija ei ole tihtipeale kaotaja rollis. Teisalt, kui kõik kenasti makse maksaks, oleks riigil keerulistel aegadel lihtsam majandada ning nõrgemate abistamisega tegeleda.
    Mida ette võtta? Üks raudkindel lahendus oleks aktsiisitõusud teha kiiresti ja hoiatamata. Samas see meile liberaalse ilmavaate pooldajatena ei meeldiks. Kas või seepärast, et mõnikord aitab seesama liberalism tänase optimeerija ju ehk õigele teelegi - näiteks kui toosama tubakaimportija sellesama kütuseimportija tanklasse sattudes imestab, et alles kehtima hakanud uued aktsiisimäärad nii kiiresti tema rahakoti pihta lajatavad. Ehk - turg paneb ise asjad paika. Loodetavasti.
    Varumisest võib laiemas plaanis aga kasugi tõusta - eks me kõik ole kursis, kui tublisti Eesti Vabariik on headel aegadel varusid kogunud, kõiksugu stabilisatsioonireservid said kuhjaga täis ning nüüd hea võtta. Samuti on tore kohe näljatunde tekkides kapist kas või makarone ja konservegi leida. Või tööpäeva lõpetuseks veidi varuveini valada.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.