Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Loksa tehas jäi Eesti kapitalile

    "Uued omanikud kavatsevad jätkata sama tegevusalaga ehk laevaehitusel vajalike metallkomponentide tootmisega. Lisaks plaanime vaadata üle laevatehase tellimuse portfelli, et leida uusi tegevusalasid, näiteks energia-, nafta- ja gaasitööstuses ning infrastruktuuriehituses," selgitas omanike esindaja ja Loksa Investi ehk laevatehase ostnud konsortsiumi omaniku Crown Solutions OÜ tegevjuht Andrei Akulistõi.
    Loksa laevatehase nõukogu liige ja Odense Steel Shipyardi tegevjuht Finn Buus Nielsen ütles, et nad on tehinguga rahul ja said soovitud hinna.
    "Jah, oleme tehinguga rahul. Kui olukord majanduses oleks parem olnud, võib-olla oleksime siis paremat hinda saanud, aga saime, mida tahtsime. Ja et Loksa sai uue omaniku, on tähtis ka meile," ütles Nielsen.
    Äripäeva uuriva toimetuse toimetaja Raivo Sormuneni hinnangul jäi tehingu maksumus 15-20 miljoni euro ehk 230-320 miljoni krooni kanti.
    "Kas suurusjärk on õige, ma ei kommenteeriks," lisas Nielsen ja viitas alla kirjutatud konfidentsiaalsusleppele.
    Nielseni sõnul oli Loksa laevatehase ostust, kui selle müük mullu septembri algul välja kuulutati, huvitatud 5-6 ettevõtet nii Eestist kui ka välismaalt, kuid nende esindajatega kohtudes ja rääkides jäi lõpuks alles vaid üks, võitnud konsortsium.
    Laevaehituskontsern AS BLRT Grupp, kes samuti tehase vastu huvi tundis, ei seleta põhjusi, miks ta seda ikkagi ei ostnud. BLRT Grupi avalike suhete osakonna juhataja Anu Hallik-Jürgenstein märgib kõigest, et Loksa Laevatehas ei vastanud BLRT Grupi strateegilistele huvidele.
    Mullu septembris ütles BLRT Grupi omanik Fjodor Berman, et talle on uudis Loksa laevatehase müüki paneku kohta teada, ta on teemaga kursis ning tehasest huvitatud. "Strateegilises plaanis ei olnud BLRT-l kavatsust seda tehast osta, kuid arutame seda ja vaatame läbi kõik variandid Loksa laevatehase ostmiseks," kommenteeris Berman toona.
    Loksa laevatehas loodeti uuele omanikule üle anda selle aasta esimesel poolel, kuid müük venis.
    Odense Steel Shipyardi omanik, maailma suurim konteinerfirma Moeller-Maersk põhjendas Loksa tehase müüki sooviga keskenduda raskustes Lindö laevatehase kasumlikkuse taastamisele Taanis.
    "Loksa laevatehase müük annab meile võimaluse koondada kogu tähelepanu laevaehitusele Lindös ning tütarfirma Baltija arendamisele Leedus, mis teeb sellele allhanget," ütles tehase tegevdirektor Finn Buus Nielsen tollal.
    Tehingu peab heaks kiitma konkurentsiamet, tehing soovitakse lõpetada oktoobri lõpuks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.