Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    1. koht: Parimale autotranspordiettevõttele toovad tulu väliskliendid

    Kauriteli kliendibaasist moodustavad Eesti kliendid vaid 15-20 protsenti. Ettevõte on spetsialiseerunud kaupade veole Skandinaaviast Venemaale ja endise Nõukogude Liidu (NL) maadesse. Suurimad veomahud olid eelmisel aastal Skandinaaviast Venemaale suunduvatel kaupadel, keskeltläbi 60 täiskoormat kuus. Tänavu on need vähenenud ca 20-le koormale kuus.
    Kauriteli juhatuse liikme Piret Krami sõnul on Eesti transporditurul konkurents alati tihe olnud. Seetõttu sai juba ettevõtte asutamise algusaegadel võetud suund väljapoole. "Seega on ajalooliselt nii välja kujunenud, et enamik kliente on Eestist väljas, kuna oleme algusest peale olnud suunatud Skandinaavia ja endise NL alade teenindamisele," lausus Kram. Tihe on ka Skandinaaviasisene transport, kus tehakse koostööd Skandinaavia suuremate ekspediitorfirmadega. "Praeguseks oleme vedusid laiendanud ka mandri-Euroopale," lisas Kram. Selleks tegeleb ettevõte ka ekspedeerimisega. Koostööpartneriteks on ekspedeerimisel põhiliselt mitmed väikeettevõtteid Skandinaavias ja Eestis.
    Möödunud majandusaasta kasumlikkust kommenteerides tunnistas Kram, et suurem läbimurre toimus juba 2007. aasta alguses, kui komplekteeriti tugev ja motiveeritud juhtimismeeskond. "Ettevõtte logistikaosakond ja igapäevane juhtimine seoti võimalikult tihedalt, vaadati läbi kliendi- ja sihtkohtade andmebaas.
    Võeti vastu otsused suurendada autoparki ja ekspedeerimise osakaalu ning alltöövõtjate abil teha ka ülegabariidilisi ning konteinervedusid Kesk-Aasiasse," loetles Kram tegevusplaani samme. Nii investeeritigi 2008. aastal põhivarasse ca 8,5 miljonit krooni, millest 8,14 miljonit investeeriti uutesse transpordivahenditesse. 2008. aastal teostati ka pikalt ette valmistatud suur Kesk-Aasia projekt konteinervedude rongidega.
    "Olles seotud rahvusvahelise transpordiga oli selge, et majanduse ülekuumenemine viib järsu languseni ja seetõttu asuti 2008. aastal rangele kulubaasi vähendamise kursile," põhjendas Kram käibe 17protsendilist ja kasumi 13protsendilist kasvu vaadeldaval perioodil. Ta ütles, et ettevõte tegevuskulud võrreldes käibega on minimaalsed. 28 töötajaga kontsernis on juhtimiskulud viidud madalaks - kontoris töötab vaid kolm inimest.
    Arvestades üldist majandusseisu võib sellel aastal Krami hinnangul käibe- ja kasumilangus ulatuda 35 protsendini. Selle põhjuseks on langenud veohinnad ja klientide vähenenud veomahud, mistõttu on autodel palju tühisõite. Osad kliendid on tegevuse üldse lõpetanud.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.