Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aasta logistikateole kuus kandidaati

    Alates 20. oktoobrist on võimalik töid hinnata ka avalikkusel. Avalik hindamine kuulutatakse välja 20. oktoobril.
    Avalikkuse hinnangul on võitja väljaselgitamisel 50-protsendiline osakaal. Teine 50 protsenti on žürii hinnangul. Aasta logistikategu kuulutatakse välja ostujuhtimise ja logistika aastakonverentsil 11. novembril.
    Varasematel aastatel on auhinna pälvinud Magnum Logistics, A. Le Coq, Lextrans/Autologistika, Sillamäe Sadam, DFDS Transport, Schenker ja Telema.
    DPD tellimiskeskus on mõeldud nii lepingulistele klientidele kui ka väike- ja eraklientidele mugavaks ja kiireks kullerteenuse online-tellimiseks.
    Kullerteenuse tellimine ei saa enam lihtsam olla: tellimine toimub online, maksmine pangalingi kaudu ja kuller tuleb saadetisele määratud aadressile järele. Tellimuste ja teenuse arvete haldamine toimub samuti online.
    Protsessi alustati ärikontseptsiooni ja tugeva IT-platvormi määratlemise ja arendamisega. Uuest tellimiskeskusest liiguvad tellimused online kullerite käsiskänneritesse, mis tagab efektiivse ja täpse tellimuste käsitlemise.
    DHL Estonia ASi uue terminali ehituse eesmärk oli integreerida lennu- ja maanteekullerteenuse saadetiste käsitlemine ühte terminali, kaubakäsitlusprotsessi ning jagamisvõrku, et seeläbi parendada teenuse kvaliteeti klientidele ning vähendada kulusid.
    Tänu uuendusele saavad kliendid nii lennu- kui ka maanteekullersaadetised kätte ühel ja samal jagamisringil ning senisest oluliselt kiiremini. Hommikune lennukonteinerite tühjaks laadimise aeg vähenes 1,5 tunnilt 25 minutile. Kulleritel on seetõttu võimalik lahkuda jagamisringile tund aega varem. Ühtsesse jagamisvõrku on integreeritud kogu lennukullerikaup ja 75% maanteeliinidelt saabuvast kaubast.
    Esimese viie kuuga (aprillist augustini) on uues terminalis, vaatamata saadetiste üldarvu vähenemisele, kulu saadetise kohta kahanenud 19%. Kaubakäsitluse kogukulud on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga vähenenud 38%.
    DHL avas Express-divisjoni uue terminali tänavu aprillis.
    Aasta alguses oli Riigiressursside Keskusel (RRK) eesmärk optimeerida müügiprotsessides klienditeeninduse efektiivsust.
    Seati kolm sihti:
    1. Müügipakkumiste koostamine tuleb automatiseerida, vähendades inimtöötundide kulu korduvatele tegevustele 50%.
    2. Optimeerida teenuse (kinnisvara üürimine) eelkirjeldust, vähendamaks esmase ja korduva kontakti ajakulu 50%.
    3. Sünkroniseerida rakendus kolmes põhikeeles, et vähendada keelest tulenevate eritööde ajakulu 50%.
    Rakenduse loomiseks kaardistati esmalt klientide ootused. Sellest lähtudes arendati töökeskkond.
    Maailmas unikaalse teenuse abil saab kasutaja saata ja vastu võtta pakki üle Eesti iseteenindusliku pakiautomaadi abil.
    Pakiautomaatide võrk katab tervet Eestit 35 asukohas. Teenus on 85 protsendile Eesti rahvastikust kättesaadav kõige rohkem 15 minuti sõidu kauguselt.
    Teenuse kasutamiseks on kliendil vaja teada vaid vastuvõtja GSM-numbrit ja vastuvõtja soovitud pakiautomaati. Teenuse kasutamise toimingud on kiired - paki sisestamiseks kulub keskmiselt 45 sekundit ja paki väljavõtmiseks keskmiselt 30 sekundit. Paki saabumisest teavitus ja seega võimalus pakile järele minna toimub momentaalselt SMSi teel ning klient saab kohe pakile järele minna. Puudub vajadus kaasa võtta lisadokumente ning täita blankette.
    Tallinna Tehnikakõrgkooli korraldatud "Logistikaseminar 2009" eesmärk oli uudse ja efektiivse mõttelaadi kujundamine.
    Keskenduti innovatiivsete logistiliste lahenduste ja rakenduste tutvustamisele ning aktuaalse äri- ja logistikaalase informatsiooni saamisele ja vahetamisele.
    Korraldusmeeskond koosnes 24 inimesest, kes olid jagatud viide gruppi, kus kõigil oli konkreetne vastutusala. 26nädalase projekti vältel peeti iganädalasi koosolekuid, vajadusel ka igas grupis eraldi.
    "Logistikaseminar 2009" andis positiivse emotsiooni, et innovatsiooni ja efektiivsuse kaudu on võimalik olla konkurentsivõimeline ka rasketel aegadel. Tänu seminarile said väärtusliku praktilise kogemuse korraldajad ise, kes saavad uusi teadmisi ja oskusi rakendada oma töös. Üritusel osales 230 inimest, osalejate keskmiseks rahuloluks kujunes 91,3%.
    ABC Kinga logistikakeskuse rajamise põhieesmärgid olid tõsta kaupade käsitlemiskiirust, koondada ühte tegevuskohta nelja firma laod ja vähendada transpordikulusid.
    Logistikakeskuses võeti kasutusele ka uus laohaldustarkvara, vöötkooditehnika ja skännerid. Selle tulemusena on vähenenud laopersonal 45%, püsikulud on vähenenud üle 25% ja kaupade käsitlemis- ja komplekteerimiskiirus on kasvanud pea kolm korda. IT-lahenduste abiga on logistika keskkond 100% paberivaba. Kogu projekti maksumus oli 3,5 miljonit.
    Uus logistikakeskus avati 2009. aasta jaanuaris.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Maag Grupp ja Skeleton Technologies said suure tunnustuse
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Leedus toimunud Balti M&A ja erakapitali foorumil anti üle Baltimaade suurtehingute auhinnad, mille pälvisid Maag Grupi tehing HKScani Balti üksuste omandamiseks ja Skeleton Technologies rahakaasamise eest tippinvestoritelt.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.