Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maailma parim jaemüüja
Veel enne selle aasta lõppu juhtub tõenäoliselt selline asi, et maailma suurima internetikaubamaja Amazon.comi müügitulu raamatute, ajakirjade, filmide ja muusika müügist saab olema ilmselt väiksem kui muu kauba müügist. (Tegelikult on see Põhja-Ameerikas juba juhtunud.)
Kui Amazon.comi meediaüksuse toodang (raamatud, filmid, muusika) kasvas eelmises kvartalis vaid ühe protsendi võrra, 2,4 miljardile dollarile, siis muude kaupade müük kasvas tervelt 35 protsenti, 2,07 miljardile dollarile.
Sel nädalal peaks 1994. aastal internetiraamatupoena asutatud Amazon.com laiendama nn omatoodete (privat label) - audio-videokaablite, tühjade diskide ja muudele elektroonilistele vidinate - nimekirja, kirjutas The New York Times. Amazon pakub juba praegu sadu erinevaid omatooteid - nii köögitarbeid kui ka õuemööblit. Juulis hakati pakkuma välispordivarustust, mobiiltelefone ning traadita võrguseadmeid.
Kuna tegemist on nii suure tellijaga, siis saavad nad seda tehasest tellida konkurentidest odavamalt.
Amazon.comi ambitsioon saada maailma juhtivaks jaekaubandusettevõtteks pole mitte midagi uut. Juba enne börsileminekut 1997. aastal kuulutati välja ambitsioon olla suurima valikuga kaubandusettevõte planeedil.
Jaemüüja e-kaubanduse mudel on just see, mis eriti rasketel aegadel on eeliseks ning tänu millele on ettevõte võimeline madalate hindade poolest võistlema Wal-Marti endaga. Ameerika Ühendriikides ringi sõites näeb sadu suuri Wal-Marti logoga kaubaautosid, mis veavad kaupa jaotuskeskustest poodidesse.
Tänu automatiseeritud ja tsentraliseeritud jaotuskeskusele läheb kaup sealt otse tellijale. Vähem vaheastmeid jaotusahelates tähendab seda, et peab vähem ostma-liisima kinnisvara, väiksemat veokiparki ja palju muud. Tänu nendele eelistele võib Amazon.com pakkudakonkurentsivõimelise hinnaga kaupa.
Konsultatsioonifirma ChannelAdvisor juhi Scot Wingo hinnangul kasvab netikaubanduse osa jaekaubandusturul järgneva kümnendi jooksul 15%-le võrreldes umbes 7%ga praegu. Amazon on siin selge võitja.
Üha rohkem ja rohkem on internetiostlejate esimeseks peatuspunktiks Amazon.com, kinnitas maailma mõjukaima investeerimisajalehele Barron's tuntud tehnoloogiasektoriinvestor Walter Price investeerimisfirmast Allianz Global Investors. Barrons's oli ka see, kes nimetas Amazon.comi maailma parimaks jaemüüjaks.
Pärast kümmetkonda aastat, mil küberostlejad alustasid otsinguga Google'ist, teavad nad, et odavaimat kaupa pakub Amazon.com
Suurimaks lüüasaajaks on aga internetioksjonifirma eBay, mis üritas vahepealsetel aastatel trügida samuti uute kaupade turule, aga pidi lõpuks alla andma ning keskenduma oma tugevale küljele ehk kasutatud kaupade vahendamisele.
Need, kes on Amazon.comi kaudu raamatuid, plaate või muud kaupa ostnud, teavad, et kauba tellimisel tuleb selle eest kohe maksta. Amazonil on tänu oma arvete käitlemisele, laomajandusele ning kauba kätte toimetamisele unikaalne eelis kõikide teiste jaemüüjate ees. Klientide raha on ettevõtte bilansis 26 päeva, enne kui nad ise maksavad selle tootjale.
"Meil on negatiivne tootmistsükkel," kinnitas kevadel toimunud kohtumisel analüütikutega ettevõtte finantsjuht Tom Szkutak. "See tähendab, et suudame kasvada käibekapitali arvelt ning keskendume maksimaalse kasumi, mitte aga üksikute gruppide marginaalile," lisas ta.
Investeerimispanga Piper Jaffray analüütik Eugene Munster andis kevadel aktsiale ostusoovituse sellepärast, et nende firma tehtud uuringu kohaselt on 81% Amzoni klientidest firmaga rahul, võrrelduna 71% eBay klientidega. Mis aga veelgi tähtsam, 91% klientidest soovitaks internetipoodi ka sõpradele. Munsteri sõnul oli see protsent nii kõrge Apple'il enne, kui muusikaleier iPodist sai müügihitt. Tema sõnul eelnesid nii kõrged rahulolunumbrid aktsia hinna tõusule rekordtasemetele (teise näitena tõi Munster online-filmilaenutusfirma Netflix).