BÖRS: Maailma parim jaemüüja

23. september 2009, 08:04

Veel enne selle aasta lõppu juhtub
tõenäoliselt selline asi, et maailma suurima internetikaubamaja Amazon.comi
müügitulu raamatute, ajakirjade, filmide ja muusika müügist saab olema ilmselt
väiksem kui muu kauba müügist. (Tegelikult on see Põhja-Ameerikas juba
juhtunud.)

Kui Amazon.comi meediaüksuse toodang (raamatud, filmid, muusika) kasvas eelmises kvartalis vaid ühe protsendi võrra, 2,4 miljardile dollarile, siis muude kaupade müük kasvas tervelt 35 protsenti, 2,07 miljardile dollarile.

Sel nädalal peaks 1994. aastal internetiraamatupoena asutatud Amazon.com laiendama nn omatoodete (privat label) - audio-videokaablite, tühjade diskide ja muudele elektroonilistele vidinate - nimekirja, kirjutas The New York Times. Amazon pakub juba praegu sadu erinevaid omatooteid - nii köögitarbeid kui ka õuemööblit. Juulis hakati pakkuma välispordivarustust, mobiiltelefone ning traadita võrguseadmeid.

Kuna tegemist on nii suure tellijaga, siis saavad nad seda tehasest tellida konkurentidest odavamalt.

Amazon.comi ambitsioon saada maailma juhtivaks jaekaubandusettevõtteks pole mitte midagi uut. Juba enne börsileminekut 1997. aastal kuulutati välja ambitsioon olla suurima valikuga kaubandusettevõte planeedil.

Jaemüüja e-kaubanduse mudel on just see, mis eriti rasketel aegadel on eeliseks ning tänu millele on ettevõte võimeline madalate hindade poolest võistlema Wal-Marti endaga.

Loe täispikka artiklit Äripäeva paberlehe veebipeegeldusest siit, mille lugeja peab olema Äripäeva tellija. Võimalik on paberlehe lugusid veebist lugeda ka päevapiletiga, mida saab osta siit.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
23. September 2009, 08:53
Otsi:

Ava täpsem otsing