Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koidula suurprojekt püsib graafikus

    Riigi Kinnisvara ASi (RKAS) Koidula projekti direktori Urmas Leinfeldi andmeil laiub piirijaama töömaa ehk arendusala ligi sajal hektaril ja objekt ulatub ühest otsast ehk Venemaa piirilt teise otsa ligi kümme kilomeetrit. Raudteepiirijaama tarbeks võõrandas riik kokku 26,5 hektarit eramaad.
    Enne mullatöid, mis algasid eelmise aasta augusti lõpus, raiuti metsast puhtaks ligi 50 hektarit maad. Piiripunkti rajamiseks teisaldatakse kokku 1,8 miljonit kantmeetrit pinnast. Praegu on töös üheksa koppa ja ligi 40 kallurit, lisaks hulgaliselt buldoosereid. Tartu-suunaline raudteeharu kaevatakse sõna otseses mõttes läbi mitme ligi paarikümne meetri kõrguse künkamassiivi. "Eesmärk on Tartu suunaline raudteeharu jõuludeks välja kaevata, et järgmisel kevadel saaks seal hakata liipreid ja rööpaid paigaldama," selgitas Leinfeld eile objekti väisanud ajakirjanikele.
    Tegelikult hakati raudteede ehitusega pihta tulevases Koidula jaamas ja Valga-Petseri peateel juba 25 augustil. "Peatöövõtja VolkerRail RTE alustas isegi enne lepingulist tähtaega," rõhutas Leinfeld. Rööbaste kokkukeevitamiseks on Soomest toodud spetsiaalne agregaat. Kokku rajatakse Koidula piirijaama 25,4 kilomeetrit raudteed, kõige laiemas osas, jaamas endas saab tulevikus olema kümme rööpapaari. Koidula raudteepiirjaama hoonete ehitamisega alustatakse selle aasta novembri algul.
    RKASi juhtkond on optimistlik, et umbes üks miljard krooni maksev Koidula piirijaam valmib tähtajaks ehk 1. juuliks 2011. "Praegu on meil järgmise aasta riigi finantseeritavast osast puudu 73 miljonit krooni," tõdes Leinfeld.
    "Samas pole ka riigieelarve veel koos ja kui riik seda summat ei leia, siis ega töö objektil seisma jää - RKAS paneb selle summa esialgu ise välja," ütles Leinfeld.
    Koidula raudteepiirijaama kogumaksumusest kolmandiku ehk veidi üle 300 miljoni krooni kannab riik. Ülejäänud projektist rahastavad RKAS ja AS Eesti Raudtee, kes investeerivad raudtee infrastruktuuri veidi üle 600 miljoni krooni.
    RKASi juhatuse esimees Jaak Saarniit ütles, et kuna ehitusturul on praegu tõsine konkurents, siis pole välistatud, et objekti kogumaksumus kujuneb esialgse prognoosiga võrreldes isegi umbes 271 miljonit krooni väiksemaks.
    Pole kahtlustki, et vald suurehitisest võidab. Näiteks praegu, ehituse ajal on need ümbruskaudsed majutusasutused ja turismitalud, mis pakuvad hommikusööki, pikaks ajaks välja üüritud. Ja isegi mõned korterid on ehitajatele välja üüritud. Samuti on tõusnud kohalike kaupluste käive.
    Plaanide kohaselt tuleb Koidula piirijaama üle saja töökoha ja ilmselt saavad seal tööd ka vallainimesed, sest ega sinna ainult spetsialiste, nagu näiteks tollitöötajaid, piirivalvureid, taimekaitseinspektoreid vajata.
    Suurte ehitustega kaasnevad ka teatud halvad küljed. Kohalikud nurisevad, et häiritud on transport ja ehitaja ei suuda ajutisi teid korras hoida. Näiteks bussid peavad läbi saama, aga bussid on sealsetel teedel oma raamid läbi raputanud. Otsime probleemidele lahendusi koos ehitajaga.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.