Ettevõtjad hinnalangust eelarvesse ei planeeri

29. september 2009, 08:05

Logistikaeelarvet tehes arvestavad
ettevõtjad küll vähenenud kaubamahtudega, ent suuri muudatusi järgmiseks aastaks
ei plaani. Valmis püütakse olla turul toimuvateks kiireteks muutusteks ja
teenusepakkujaid vahetama ei kiirustata.

"Ega praeguses situatsioonis ei julgegi väga plaane teha, elame päeva, nädala, kuu kaupa," vastas küsimusele, kui suuri kulutusi nad logistikale järgmise aasta eelarvesse plaanivad, ASi Common tegevdirektor Margus Guitar. Mööbliäriga tegeleval Commonil on oma laopinnad, ent transporditeenuseid ostetakse sisse.

"Mahud on vähenenud kõigil. Meiegi laos oli varem tööl seitse inimest, nüüd piisab neljast. Nn laohotelli teenust võiksime praegu isegi pakkuda," selgitas Guitar, kes ei arva, et peaks oma laost loobuma ja hakkama teenust sisse ostma.

Transporditeenuste pakkujatega peab ettevõte läbirääkimisi jooksvalt. "Hinnad kukkusid, aga nüüd tuleb neil küll põhjendada, miks hinda peaks tõstma. Eks kütuselisaga hakatakse üles kruttima, kui diisel kallimaks läheb," rääkis Guitar. Lepingutes kirja pandud kütuselisale eelistab ettevõte fikseeritud hinda ja tegevjuht leiab, et vedaja peaks siinkohal riski võtma, sest firma jaoks on juba 3-4% teenuse hinna kõikumine häiriv.

Konkureerivaid pakkumisi tehakse hulgi
"Võrreldes eelmise aastaga näib, et logistikavallas on küll sõda lahti. Pakkumisi, ka alapakkumisi, tuleb uksest-aknast ja igaüks tahab tõestada oma tublidust," sõnas Guitar. Common samas teenusepakkujat vahetama ei kiirusta ning pigem püütakse hindu oma vedajatega paremaks rääkida. "Kui võtad konkurendi pakkumise ja selgitad, et mujalt saab soodsama hinnaga, siis ikka saab natuke alla. Praegu on ka mõnisada krooni suur raha, miks mitte võidelda selle eest," nentis Guitar.

ASi Balbiino logistikajuhi Raul Lillestiku sõnul planeeritakse ettevõtte logistikakulusid järgmiseks aastaks enam-vähem samale tasemele kui tänavu. Ettevõttel on oma laod, ent transporditeenuseid ostetakse väljast. Rendiladusid enam ei kasutata ning pigem jääb Balbiinol endal tänu hooajalisele kaubale kuus kuud aastas pinda üle.

Koostööpartnerid tulevad hinna osas vastu
"Ma ei näe erilist muutust, ei ei tõusu ega langust, vähemalt mitte aasta esimesel poolel. Hinnalangus oli selle aasta algul ära, aga kuna kütuse hind on vaikselt tõusnud, siis teenuse hind on jäänud aasta alguses kokkulepituga samale tasemele," märkis ta. Balbiinole pakuvad transporditeenuseid AS Est-Trans Kaubaveod ja Aviator OÜ.

Võrreldes eelmise aastaga näib, et logistikavallas on küll sõda lahti. Pakkumisi, ka alapakkumisi, tuleb uksest-aknast ja igaüks tahab tõestada oma tublidust.
Margus Guitar, ASi Common tegevdirektor Lillestik tunnistas, et kuna pakkumisi on tulnud ohtralt, prooviti koostööd ka uute teenusepakkujatega. "Aga varem väljavalitud partneritega koostöö sujub ja pigem on nemad hinnas vastu tulnud, nii et pole olnud vajadust partnereid vahetada," tõdes ta.

Baltika ASi logistikadirektor Märt Aab nentis, et kulutused logistikateenustele vähenevad juba ainuüksi tänu sellele, et müügimahud on vähenenud.

"Sisseostumahtude vähenemise tõttu on vähenenud ka sisseostetava teenuse mahud. Baltikal on oma logistikakeskus, kasutame partneri tolliladu. Teenustest kasutame sissetuleva kauba logistikat, Eestis veame kaupa laiali ise, välisturgudel kasutame koostööpartneri teenuseid. Distributsiooni puhul on Baltikal regulaarliinid, mis suures plaanis ei sõltu kauba kogusest: iga nädal viime kaupa poodidesse, Baltimaades kaks korda nädalas," kirjeldas ta kasutatavat teenustepaketti.

Eelarve tegemisel märksõnaks paindlikkus
Teenusepakkujatega on saavutanud hinna alandamiseks uusi kokkuleppeid. Tegemist on jätkuva protsessiga paremate lahenduste leidmiseks.

"Baltikas käib eelarvestamine poole aasta kaupa. Uue aasta eelarves püüame olla paindlikud ja kasutada maksimaalselt ära tekkivaid võimalusi ning reageerida võimalikult kiiresti hetkeolukorrale," rääkis Aab.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
29. September 2009, 08:58
Otsi:

Ava täpsem otsing