Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kauple häbita ja mõnuga
Viimase aasta murrangulised sündmused ettevõtluses pole jätnud mõjudeta ka üritusturundusfirmasid. Firmapeo erileht kirjutab, et kasum on kadunud ja käive tõmbub koomale, osa firmasid on tegevuse sootuks lõpetanud.
Äripäev soovitab kõiges selles keerulises ajas aga ka head näha - praegu on kliendile parim positsioon nii teenuse hinna kui ka raha eest saadava puhul ülinõudlik olla.
Teenusepakkujail aga on võimalus näidata, kes on tegija ja kel võitja tiitlit kanda pole ajendit.
Pole ühtegi põhjust maksta kinni koostööpartneri liigne kulutamine või laiskus. Ehkki teenusepakkujale võib see lähenemine ebameeldiv tunduda, sest sunnib pingutama, on võitjad tegelikult ka nemad.
Efektiivsusele ja leidlikkusele keskendudes on neil kindlasti eelis konkurentide ees.
Kui tõusu ajal vormus eduks ja kasumiks pea iga liigutus, siis nüüd tuleb suurepärase tulemuse saavutamiseks ja näitamiseks ka päriselt vaeva näha. Nii terad sõkaldest eralduvadki.
Soodne hind tähendab aga, et teenuste maksumusest välja lastud õhu võrra saab tellida teenust, milleks kasvus või buumis kas raha või piisavalt teenusepakkujaid ei jätkunud.
Ehk ühelt poolt on teenus odavam, teisalt võimalusi proovida-tellida seda, millest muidu jõud üle ei käinud.
Terade eraldumisel kaovad pildilt ka mõned tegijad. Firmade kadu ehk turu korrastumine on korrastuvale ettevõtjale ja firmale kindlasti dramaatiline ja valus kogemus, kuid sektori arengule üldiselt aitab see ainult kaasa.
Ehk äriplaan, ideed ja tegevused saavad parima tagasiside - turult.
Autor: ÄP