Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rootsi Trelleborg paneb Saaremaa tootmisele mahtu juurde

    "Majandusolukord muutub: kui aasta algul koondasime, sest tellimusi oli vähe, siis nüüd on emaettevõte otsustanud Saaremaa tootmisüksust laiendada," rääkis OÜ Trelleborg Moulded Components Estonia tegevjuht Kalver Kirs.
    Tema sõnul on laienduse peapõhjuseks see, et emaettevõte toob oma Rootsis Sjöbos, Hemses, Örebros ja Forshedas asuvatest tehastest osa tootmisest üle Saaremaale, sest Eestis on kulud väiksemad. Mullu sulges Trelleborg tehase Mörbylangas ning osa sealsest tootmisest juba kolis Kuressaarde.
    Kirsi andmeil suureneb järgmise aasta lõpuks tootmispind 3200 ruutmeetrilt 2100 ruutmeetri võrra ning töötajate arv tõuseb 80 inimeselt 150-le. Kui palju laiendus maksma läheb, ei soostunud Kirs ütlema. "Mitmeid lahtisi otsi on veel," märkis ta.
    Varem on Trelleborg AB seoses Kuressaare tehase laiendamisega ajakirjanduses rääkinud ligi 100 miljonist kroonist ning 230 töökohast. "Ilmselt pidasid nad silmas pikemat perspektiivi kui 2010. aastal valmiv laiendus," lisas Kirs.
    Trelleborg Moulded Components Estonia toodab kummi- ja metallidetaile veoautotööstusele, eeskätt Volvole, aga ka Scaniale ja Saabile.
    Trelleborg Moulded Components Estonia eelkäija oli 1992. aastal asutatud OÜ Saare Martex. Firma omanik Enn Meri müüs Saare Martexi kaks aastat tagasi rootslastele ning keskendus Kaarma vallas tegutsevale OÜ-le Merinvest, mis toodab kummidetaile Euroopa sõiduautotööstusele.
    Kuigi mõlemad tehased toodavad kummidetaile, ei olda konkurendid, sest toodete tellijad on erinevad, kommenteeris Merinvesti suuromanik Enn Meri taanlastele kuuluva ja Kuressaares asuva tehase suuri laienemisplaane.
    "Kahe ettevõtte suunad on erinevad - meie toodame detaile Euroopa sõiduautotööstusele ja nemad veoautotööstusele," selgitas Meri. "Pealegi toodame meie tihendeid, membraane ja muid detaile vaid kummist, aga Trelleborgi tehas nii kummist kui ka metallist," lisas ta.
    Meri kinnitusel on positiivne, et Saaremaal on kaks keskmise suurusega kummitoodete ettevõtet. "Meie vahel on sõbralik koostöö," lausus ta. Näiteks kui mõnd spetsiifilist tööriista vaja läheb, saab seda teisest tehasest laenata.
    Meri eitas, et kahe firma vahel võiks tekkida konkurents tööjõuturul. "Saaremaal pole tööjõust puudu," oli ta kindel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.