'Prantslased' väikevedudel eelistatud

Tea Taruste 27. oktoober 2009, 00:00

Ehkki suur osa väikevedudega tegelejatest eelistab müügistatistikat vaadates madalama hinna tõttu Peugeot'sid ja Citro?ne, peab üle kümne aasta toiduvedudega tegeleva firma Toidukuller OÜ juht Andres Kudelin töökindlaimaks tarbeautoks 1,5 m3 kaubaruumiga masinate klassis Volkswagen Caddyt.

"See auto on optimaalne. Peugeot ja Citro?ni väikekaubikud on küll ilusad, kuid nende tagumine torsioonvedrustus linnatänavaile ei kõlba ja on läbi juba 2-3 aastaga," selgitas ta. Seevastu VW Caddy traditsiooniline tagumine lehtvedrustus talub Kudelini kogemusil Tallinna auklikke tänavaid hästi. "Meil on kasutuses isegi üks 1997. aasta Caddy," lisas ta.

Kudelin hindab ka seda, et sildade osad on saadaval eraldi juppidena ja hinnalt ühed madalamad. Seevastu konkurentidele Citro?nile ja Peugeot'le tuleb osta terve uus tagasild. "VW Caddy on teistega võrreldes ka roostekindlam. Volkswageni ja Audi grupp ikka jama ei tee," oli ta resoluutne. "Kui Opel Comboga salongist välja sõidad, lendavad esimesena eest kilbid, siis hakkab nagisema sisemuse plast, aga Renault Kangoo on oma kvaliteedi kohta liiga kallis," lisas Kudelin kriitiliselt.

Saksa Auto ASi tegevjuht Toomas Kuusk tunnistab, et kuna VW Caddy on teistest oma klassis kõige kallim, on teda koguseliselt ka vähem müüdud. "Peugeot on ju peaaegu poole odavam," märkis ta. "Kvaliteedile ja headele sõiduomadustele pöörab omanik vähem tähelepanu, olulisem on tööauto valikul ikkagi hind," sõnas ta. "Hinnast lähtumine on aga sageli lühinägelik, kuna odavate kaubikute edasimüügi jääkväärtus on ju ka oluliselt väiksem. Ostutehingut tuleks võtta ikkagi tervikuna ja pikas perspektiivis," lisas ta.

Enne müüginumbrite drastilist kahanemist moodustas tarbeautode müük Saksa Autos 30% kogumüügist, nüüd on see kahanenud 10%. Ehkki uusi autosid ostetakse mitu korda vähem kui aasta eest, on Kuusk viimase paari-kolme kuu jooksul märganud ostjate huvi suurenemist.

"Arvan, et tarbeautode turg on esimene, mis hakkab taastuma - see on ju töö ja raha tegemiseks, mitte lõbu pärast. Tööd aga tundub ettevõtjatel juurde tulevat," rõõmustas Kuusk.

Kuuse sõnul on suurte hinnalangetuste aeg möödas. "Võrreldes aasta algusega, kui automüüjatel oli häda ladudega ja masinaid müüdi alla sisseostuhinna, siis nüüd on laojäägid müüdud. Turg ja hinnad hakkavad normaliseeruma, nii et automüüja teenib ka natuke müügi pealt," märkis ta.

Ka Info-Auto ASi turundusdirektori Tiit Lillipuu sõnul on automüük suvisest letargiast üle saanud, ent kuna mahud on siiski väikesed, ei saa tema arvates kaugeleulatuvaid järeldusi teha. "Põhi on saavutatud ja ülespoole ronimine võtab aega," sõnas ta.

Selle aasta üheksa kuu kokkuvõttes moodustavad tarbesõidukid Info-Auto Fordi müügi tükiarvestuses 23%. Sama seis oli viimati 2004. aastal. "Vahepealsetel majandustõusu aastatel on tarbesõidukid paremini kaubaks läinud. Näiteks 2007. aasta kokkuvõttes ulatus nende osakaal isegi 35%ni kõikidest müüdud Fordi sõiduvahenditest. Kui aga võrrelda praegust seisu aastatagusega, mil tarbesõidukite osakaal aasta esimesel üheksal kuul oli koguni 40%, on tagasiminek olnud tõepoolest väga järsk," rääkis Lillipuu.

Rainer Rohtla, DPD Eesti ASi arendusjuht
DPD kasutab peamiselt kolme marki veovahendeid: Opel Movano, Citro?n Jumper, Mercedes-Benz Sprinter. Veovahendite valiku määras veetava kauba iseloom ja kaubaruumi maht, mis jääb 11-13 m3 vahele.

Olulisimad kriteeriumid valikul on masinate hea vastupidavus, väikesed hooldekulud ja remondi kättesaadavus kõigis Eesti piirkondades.

Madis Kern, Tartu Toiduvedude tegevjuht
Tartu Toiduveod pole majanduskriisi ajal viie aasta vanuseid masinaid välja vahetama tõtanud, pigem eelistame vanu remontida. Kasutame 12,5 m3 kaubaruumiga Citro?ne, Fiate ja Peugeot'sid. Tegemist on sarnaste masinatega, jupid kattuvad ja uute autode hinnad on soodsad.

Sama grupi masinaid oleme valinud juba aastast 1997. Vanematel autodel oli esisild nõrk, uuematel on kiuslik elektroonika, kuid sellegipoolest kaalub nende masinate osade kattuvus ja soodne hind need hädad üles. Ja siis veel nende roostetamine ka... Võimalikuks konkurendiks võiks pidada Mercedes-Benz Vitot, mille probleemiks on aga liiga madal ukseava. Lisaks on autot kallis nii osta kui ka pidada.

Optimaalseks variandiks pean uute masinate hankimisel ikkagi soetada kuni paariaastaseid liisingus seisma jäänud autosid. Päris uusi ei julgeks veel osta.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    24. November 2011, 18:17
    Otsi:

    Ava täpsem otsing