Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Laenukeerisesse sattunu pole lepingut korralikult läbi lugenud
"Praktiliselt ei ole mitte keegi lepingut läbi lugenud," ütles Tallinna sotsiaaltöö keskuse võlanõustaja Kaidi Silver-Schöbe Euroopa Komisjoni korraldatud laenuteemalisel ümarlaual. Tema sõnul sobib kiirlaen vaid teadlikule tarbijale.
Võlanõustaja sõnul võib praegu iga inimene sattuda makseraskustesse. "Vähem tullakse pikaajaliste laenude raskustega, pigem ikka kiirlaenudega," rääkis Silver-Schöbe.
Credit24 tegevjuht Raul Paiste ütles, et nende firma järgib rahvusvahelist tava ning laenu võlgnevuse ilmnedes ei kasva see kunagi üle kahe korra laenu põhinõudest. "See on ka minu soovitus kiirlaenuturule," märkis ta.
Kui klient tahab laenulepingu tingimusi muuta, on pangal õigus tõsta ka intressi, aga praktikas seda 95 protsendil juhtumitest tehtud pole, ütles SEB Panga eraisikulaenude valdkonna äriarendusjuht Triin Messimas.
Samas tõdes Messimas, et pank vaatab teatud reservatsiooniga nende inimeste laenutaotlusi, kes on võtnud varem kiirlaenu. Tema hinnangul on kiirlaen väga targa ja teadliku kliendi toodang, kuna klient peab otsuse ise tegema, samas kui SEBs nõustatakse laenu andmisel ja hoiatatakse liigse laenamise eest.
Tarbijakaitseametis on tänavu üheksa kuuga kasvanud finantsvaldkonnaga seotud kaebused neli korda, ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
"Tarbija ei ole kas aru saanud, millega ta kunagi liitus, või polegi talle sellest räägitud," lisas ta.