Siim Sultson • 9. november 2009 kell 21:00

Autorendiäri rühib visalt ülesmäge

"Talvel ootame suusakliente, kes lähevad Euroopasse. Kolm bussi on broneeritud detsembrisse, samuti on broneeringuid jaanuaris, veebruaris ja märtsis," vaatas lootusrikkalt tulevikku Autorent OÜ juhatuse liige Henri Ader.

Alates jaanuarist tegutsev firma on seni peaaegu igal kuul saanud kliente juurde.

Firma autopargis on 39 masinat. "Praegu on sõidus 36 autot, tippajal oli neid sõidus 38. Jah, septembri teine pool tõi korraks languse, siis oli käigus 17-18 autot," rääkis Ader.

Kui suve lõppedes kahanes kiiresti turistklientide arv, siis nüüd on ühe suurkliendi, kelle nime Ader ei soostunud ütlema, käes rendil pool autopargist.

Ehkki konkurents renditurul on Aderi sõnul karm, on ta leidnud oma niši just väikebusside alal. Grupisõidud pikematele reisidele, näiteks algaval talvel suusaretkedele, on minev kaup.

Enamik firma autodest on paari aasta vanused, mõned isegi ligi viis aastat vanad. "Mõne aasta vanuse masina hind on ju uuest odavam, kuid omadused on sellel ikka nagu uuel," selgitas ta kasutatud autodele panustamist. Enamik kasutatavatest autodest on kaetud liisinguga.

Klientide puudust ei kurda ka A. A. Autorent ja Autod OÜ omanik Marek-Rando Keskküla. Viie sõiduautoga opereeriv firma on hoidunud liisingmasinatest. Autode iga ulatub aastasse 2003.

"Jätan hinnad nii, nagu nad on, kliente ju jagub," osutas ta enamasti kõigi masinate sõidusolekule. Pealegi paistab ju tööpõld ees päris lai.

Ehkki suvel oli turistkliente enam, on rentimisest järjest rohkem huvitatud ka eestlased. "Rendib see, kel liisinguauto kihvas, kel vaja kiirelt sõita, ja siis veel välismaalased," loetles Keskküla oma kliente.

Hymeri matkaautosid rentiv Ralvex Rent OÜ on aga praegu silmitsi seisakuga. "Kuuest masinast viis seisab ja kuues on remondis, nõudlust pole," iseloomustas omanik Jako Klaas seisu.

Ehkki viimane auto tuli väljarendist tagasi 15. oktoobril, suhtus Klaas olukorda rahulikult. Tegemist on pigem iga-aastase nähtusega, kus paarikuune auk peaks asenduma detsembrikuise elustumisega. Siis peaksid loodetavasti tulema autosid rentima suusaturistid.

"Alla ma hinda enam ei lase - rentida saavad minu masinaid need, kes on nõus maksma," lisas Klaas otsustavalt.

Sellegipoolest õppis Klaas seisakust, et tuleb oma tegevust laiendada: tegeleda autoremondiga, autopesuga ja esindada Hymerit.

"Lõpetan lehmakauplemise ära - aitab, see on nii väsitav! Rendihind on liiga madal: kuna minu autod on konkurentide omadest ligi 1/3 kallimad, kuid rendihinnad samad, siis ei tasu see tegevus ära," põrutas ta.

Näiteks Itaalias pealisehituse saavad Fordid ja Fiatid maksavad jämedalt 600 000 krooni, kuid Hymerid 900 000 krooni. "Seda kvaliteeti hinnati buumi ajal, nüüd seda enam hinnata ei osata," tõdes elutargalt Klaas.

Hetkel kuum