Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Playboy-jänku ahvatleb aplaid
Ajakiri Playboy on oma ustavat lugejaskonda rõõmustanud tervelt 56 aastat, olles suhteliselt muutumatuna esitlenud teatavat elustiili, vabadust ja vabameelset visuaalset materjali. Seesama muutumatus ja agressiivsete konkurentide lisandumine on suurkuju siiski põlvili surunud ning teinud ta ahvatlevaks ülevõtmisobjektiks.
Juba nädal aega puhuvad tormiste tuultena jutud meelelahutus- ja meediaettevõtte võimalikust ülevõtmisest brändide kogumisega tuntuks saanud Iconix Brand Groupi poolt, kes Bloombergi kiirete reporterite väljaurgitsetud info kohaselt oleks kikilipsus jänku eest valmis välja käima umbes 300 miljonit dollarit.
Iconix on n-ö brändikoguja. Tema hõlma alla on kogunenud Eestis küll vähemtuntud, aga maailmas teatud Candie's ja London Fog, Rocawear ja Charisma, Mudd ja Rampage jne. Kõigil neil on maailmakuulsad reklaamnäod ja oma isikupärane, tugev imago. Just seda otsib Iconix ilmselt ka Playboys, sest tõele au andes - finantspositsiooni pärast seda meediaettevõtet küll osta poleks mõistlik.
Nagu öeldud, Iconix jahib brände, mitte ettevõtteid. Ja brändi poolest, usun, et nõustute minuga, on Playboy küll tugev. Hiljutisest 18-35aastaste inimeste seas tehtud uurimusest selgub, et Playboy kikilipsuga jänku kuulub 20 maailma tuntuma tarbijabrändi hulka, vahendas RBC Capital Management. Jänkukujutist trükitakse suure auruga nii pesule, pluusidele, teksade tagataskutele kui ehetele ning kantakse ilmse uhkusega.
Brändingu valdkonna spetsialist Kelly O'Keefe Virginia Commonwealthi ülikoolist ei usu, et kehvad finantstulemused on brändi rikkuda suutnud. "Selle peab lihtsalt tooma tagasi imagole, mis tal kunagi oli. Selle brändi juures on palju rohkem, kui ainult seks. Seal on intelligentsust, elustiili ja vabadust. Ja nad pole tegelikult teinud kõike võimalikku, et sellest ka tegelikku kasu lõigata," märkis O'Keefe. Tema panustaks brändi arendamisel tugevalt provokatiivsusele, mis aastakümneid Playboy võtmeäri ju oligi. Aga ilmselgelt - mis paistis provokatiivsena 40 aastat tagasi, ei ole seda enam praegu. Kuigi näiteks multikategelase Marge Simpsoni asetamist novembrikuu kaanele võib pidada küll piisavalt uudseks ja ootamatuks.
Kes iganes lõpuks ettevõtte ära ostab, sellele peab oma õnnistuse andma ettevõtte looja Hugh Hefner, sest talle kuulub hääleõiguslikest aktsiatest 70 protsenti, lisaks veel ports eelisaktsiaid. Veel, peale lihtsa nõusoleku peab ostja veenma vanameistrit jääma brändiga seotuks, sest tema isik (ja päris kindlasti ka tema elustiil) on terve Playboy kuvandi suhteliselt lahutamatu osa.
Suure tõenäosusega annaks liitumine Iconixi kuulsate brändidega Playboyle juurde tuhmuma hakanud sära. Unustusse vajuma hakanud nimede üleskorjamine ja läikivaks lihvimine on seni olnud brändikoguja tava.
Kasvamist soovib Playboyle ka tema pikaajaline endine juht Christie Hefner. "Võtmeks on astuda samme kindlustamaks, et bränd on kümne aasta pärast suurem kui praegu," sõnas ta.
Küsimus on vaid, kas Iconix saaks ettevõtet suuremaks kasvatada, kui suudaks Playboy omade jõududega.