Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veokorraldajad pääsesid väikeste kaotustega

    Ülegabariidiliste vedude transpordi korraldamisele spetsialiseerunud Corvus Grupp Transpordi edulugu kestis pikka aega. Juba 2000. aastal jõuti Äripäeva ekspedeerimisfirmade edetabelis 38. kohale, ettevõtte aastakäive ulatus siis alles 20 miljoni kroonini. Firma kiirest arengust andis märku korduv jõudmine kiiresti arenevate ettevõtete Gaselli TOPi. 100 miljoni piir ületati käibes 2007. aastal. Kuid majanduslanguses hävis kõik ülesehitatu kiiresti.
    Segmendi mahu vähenemine kuni 60% on juhtimislike meetoditega hallatav, arutleb Corvus Grupp Transpordi üks omanikke ja juhatuse esimees Risto-Pearu Koovit. Mahtude vähenemine üle selle taseme ületab tavaliselt kriitilise piiri, mis ei ole tavapäraste juhtimismeetoditega hallatav, leiab ta. "Meie ettevõtete teenindatavate kaubavoogude käibe kukkumine oli üle 90%. Kuna meie ekspedeeritavatest kaubavoogudest 70% teenindas seotud veoettevõte, kelle liisingukohustusi tagasid grupi kõik ettevõtted, siis mahtude sellise vähenemise puhul oli lõpptulemus paratamatu," nendib Koovit. Corvus Grupp Transpordi pankrot kuulutati välja augusti lõpus.
    Õnneks on Corvus Grupp Transpordi juhtum ekspedeerimisturul erand. Valdkonna ettevõtted on turulangusele hästi vastu pidanud. Äriregistri andmetel on ekspedeerimise tegevusalal olnud tänavu vaid kaks pankrotti ning 11 ettevõtet on kustutatud. Veel kolm ettevõtet on likvideerimisel.
    ASi Schenker maanteetranspordi divisjoni direktor Katrin Altmets toob ekspedeerimisfirmade hea majandusstressi taluvuse põhjusena välja, et väiksemad ettevõtted ei ole palju investeerinud kinnisvarasse ja seega oli võimalik turumuutustele kiiresti reageerida ning kulusid vähendada. Suurtel ekspederimisettevõtetel on küll investeeringud, kuid neil on ka eelmiste aastate teenitud kasum, mis andis kindluse.
    Kogu ekspedeerimisturul ei ole muidugi toimunud ka sellist langust nagu ülegabariidiliste vedude nišiturul tegutsenud Corvus Grupp Transpordil. Eesti suuremate ekspedeerijate hulka kuuluvad AS DSV Transport ja AS Arco Transport kinnitavad mõlemad, et nende käive on selle aasta esimesel poolel kahanenud 30% võrreldes 2008. aasta esimese poolega.
    Möödunud aasta novembris nentisid ekspedeerijad, et kui varasemad kuud veel mahtude vähenemist ei toonud, siis oktoobris nägid nad oma igapäevatöös, kuidas Eesti majandus jahtub - kaupa liigutati üha vähem. Aasta hiljem võivad nad olla tunnistajaks vastupidisele suunale. "Pole saladus, et september ja oktoober on olnud selle aasta parimad kuud ja mõningate parameetrite järgi on langus peatunud," teatab DSV Transpordi juhatuse esimees Jaan Lepp. Teda toetab Katrin Altmets, kes kinnitab, et oktoobris on kaubaveo mahud ligikaudu 10% kasvanud võrreldes varasemate kuudega. See on pannud ekspedeerimisfirmad uuelt aastalt lootma 2009. aastast paremaid tulemusi. Nii DSV Transport kui ka Schenker näevad järgmise aasta käibes taas väikest kasvu.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.