Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
KUIDAS kasutada Facebooki?
"Reklaam on kallis ja suhteliselt ebaefektiivne vahend. Kui aga raha ei ole, tuleb läheneda asjadele nutikalt ja leida võimalusi saada efekti ehk lausa 0-kroonise kuluga," selgitas Rotermanni 3 turu eestvedaja Merilin Pärli, miks turg mullu käivitudes ka Facebookis (FB) esindatud sai.
"Tänu FB-le tekkis turule kindel püsiklientuur ja pani need kliendid ka omavahel infot levitama. Enamasti juhtub see tahtmatult: inimene lihtsalt jagab oma rõõmu mingist positiivsest kogemusest ning ka teistel tekib soov seda kogeda."
Pärlile sekundeerib Priit Kallas internetiturundusfirmast DreamGrow, kes rõhutab, et tegemist on suhtluskanaliga ja nagu ka mujal sotsiaalmeediakanalites tasub ka Facebookis oma sõnumi esitamist ehk reklaami vaadata laiemalt - mitte kasutada bännerreklaami, vaid leida teemad ja võimalused, kuidas lugejas huvi äratada.
"Unusta kiirmüük. Mõtle, millest sa räägiksid, kui ei saa oma toodetest ja teenustest rääkida, aga peaksid inimestes huvi äratama," soovitas Kallas. "Mida peaksid tegema, et inimesed tuleksid su juurde ja küsiksid, kas sul on nende probleemile lahendus?"
Samas ei soovita lennufirma airBaltic asepresident Janis Vanags võtta Facebooki olemasoleva suhtlusvõimaluse asenduse, vaid täiendusena. "Veelgi enam, sotsiaalmeedia on suurepärane võimalus koguda kiiret tagasisidet airBalticu teenuste kohta," lisas Vanags.
Facebooki tasub kasutada ka ettevõttel, kellel on juba olemas korralik ja täienev koduleht. Nimelt on Facebook interaktiivne ehk kaasab ka ettevõtte fänne - huvilised saavad kommenteerida, pilte postitada ja osaleda muul moel ettevõtte tegemistes.
RSVPd, korraldada viktoriine ja loosimisi. Erinevalt masspostitusest ei tekita see tuska, sest kasutaja valib ise, millise ettevõtmise tegemistest ta osa saada tahab.
"Kindlasti poleks niisugust oma inimeste võrgustikku ja püsiklientuuri saavutanud lihtsalt staatilise kodulehega ning aeg-ajalt ehk raadios reklaamimisega, mis annab pigem ühekordseid juhuslikke külastajaid ning ei kinnista neid, sest neil puudub selline intiimne suhe kohaga, mis FB abiga paljudel kindlasti on," lisas Pärli.
Ajakiri Wired kummutas novembris arvamuse, et Facebookis on väikefirmad ja suurkorporatsioonid võrdsemast võrdsed.
Väljaande tellitud uuringu põhjal oli enim fänne ja kasutajaid siiski suurkorporatsioonide kasutajakontodel. Nimelt sõltub edu ja tähelepanu Facebookis, nagu ka päriselus, kaubamärgi tuntusest. Nii on viis edukamat USA suurfirmat võrgustikus Coca-Cola, kohvikett Starbucks, Disney, pesutootja Victoria's Secret ning Apple iTunes.
Edukaks teeb paremad fakt, et sisu ei tooda ainult kaubamärgi esindaja üksi, vaid näiteks Coca-Cola, millele on keskkonnas üle nelja miljoni fänni, kaasab selleks ka oma austajad, kes täiendavad firma profiili fotode, linkide ja tekstiga.
Populaarsuse lõikamiseks jääb alati ka tasuta asjade äraandmine, ent see ei pruugi olla piisav püsiva fänniseltskonna tekkeks.