Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Automüügi taga hooaeg ja toibumine
Ehkki eelmise aasta märtsile jääb tulemus alla, on müüginäitajad oktoobrist veebruarini ületatud, ilmneb Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tulemustest.
"Erasõidukite müügis tõid elavnemise märtsi kaks viimast nädalat - nii uute kui ka kasutatud autode seas," seletas Mägi. Samas hinnatase on stabiliseerunud juba aastavahetusel ja paistab edasi püsivat. "Ei tõusu ega langust," lisas ta.
Esimese põhjusena, miks automüük elavnenud on, nimetab Mägi autopargi vananemist. "Teiseks paistab, et rahvale on raha juurde tekkinud," arvas ta. Lisaks on oma osa ka kevadel, mis hooajana lisab tavaliselt automüügile mõneti vunki.
Eesti Talleksi juhatuse liige ja Saksa Auto juhatuse liige Jussi Pärnpuu nägi märtsi müügiedu taga pigem kevade mõju. "Tüüpiline sesoonsus. See on kevad. Kuid jah - eks see aprill tuleb nõks parem ja mai veel nõks parem. Edasi paistab, mis suvi toob," ütles ta. Pärnpuu sõnul on üldiselt väikeste müüginumbrite juures iga liikumine tugev.
Mägi märkis, et eestlane valib endale ikka väikekeskauto või keskauto. "Väikeautosid ei kiirustata ostma," nentis ta. Mägi põhjendab seda psühholoogiaga. "Sõites eelnevalt väikekeskklassi või keskklassi autoga, on psühholoogiliselt raske n-ö tagasi astuda. Erasõiduki ost on suuresti emotsionaalne tegu," selgitas Mägi.
Pärnpuu hinnangul on aga trend ikka väikeautode suunas. "Tootjad nimetavad seda trendi downsizing'uks. Kuid üldiselt väikekesklass on ja jääb turul suurimaks sõiduautode segmendiks - see on nii Eestis ja maailmas," ütles Pärnpuu. Ka tarbesõidukite müügis on kasvu tunda. Tarbeautode müük on tundlik indikaator. "Majandusolude muutudes kukub ja tõuseb tarbesõiduk esimesena," lisas ta.
Nüüd on minevaim tarbesõiduk väikekaubik kaubaruumi mahuga alla 4 m3. "Ühelt poolt on siin oma osa kevadisel hooajal, teiselt poolt on tunda, kuidas äriettevõtted on hakanud elavamalt ostma," rõõmustas Mägi.
Mägi ennustab tulemuste edasist paranemist. "Tundub, et läheb märtsist mööda," pakkus ta. "Ootame, et sügisel suureneb müük veelgi."
Amserv esindab seitset automarki: Toyota, Lexus, Opel, Hyundai, Chevrolet, Saab, Peugeot.