Siim Sultson • 27. aprill 2010 • 2 min
Jaga lugu:

Ust-Luga takerdumine lükkab muutusi edasi

Eesti piiri taga laiuv Ust-Luga sadam on terminalide avamisega kimpus - nii mitmeotstarbelise terminali kui ka naftaterminali avamine tuleb taas edasi lükata, teatas Transport Weekly.

Ust-Luga sadama mitmeotstarbelise terminali Jug-2 avamine lükkub juunisse, naftaterminali avamine aga augustisse.

Tallinna Sadam ASi kommertsjuhi Erik Ringmaa sõnul ollakse Ust-Luga sadama naftaterminali käivitumiseks valmis. "Sellega oleme arvestanud, et ükskord Ust-Luga sadama naftaterminal ikka käivitatakse. Juba aasta algul arvestati sügisega," nentis ta.

Ringmaa sõnul on terminali võimsus algul ilmselt 7 miljonit tonni, täisvõimsuse 25 miljonit tonni saavutab terminal järgmisel aastal.

Ringmaa hinnangul toob terminali käikulaskmine kaasa logistilisi muudatusi. "Nafta ja naftatoodete veoskeem kindlasti muutub," ütles ta, osutades toodetele, mis seni liikusid Tallinna kaudu, kuid mida tulevikus hakatakse laadima Ust-Lugas. "Operaatorid näevad selles pigem uute võimaluste tekkimist," lisas Ringmaa optimistlikult.

Ka tulevikus tuuakse Ust-Luga sadama naftatooted Tallinna Sadama kaudu, kuid mahud võivad väheneda.

"Arvatavasti mõjutab see terminal ka meie naftasaaduste käitlejate elu. Teisalt, kui on rasked jääolud, tuuakse rongidega nafta ikkagi Tallinna Sadamasse," rääkis Ringmaa.

Ringmaa tõdemusel esindab Ust-Luga Venemaa kaubandusdoktriini, et oma kaupa eksporditakse oma sadamate kaudu. Sestap oli selle sadama ehitus juba pikalt ette planeeritud.

Ringmaa avaldas lootust, et hoolimata poliitilisest vahust jäävad tulevikus kaubanduses kehtima pragmaatilised kaalutlused. "Kui Ust-Luga naftaterminal käivitub, siis Tallinna Sadama kaubakäibes naftatoodete osakaal kindlasti väheneb. Kui palju, seda ei oska veel öelda," nentis ta.

Sillamäe sadama üks osanikke ja Silmet Grupp ASi juhatuse esimees Tiit Vähi ei soovinud end Ust-Luga naftaterminali teemaga siduda.

"Ma ei soovi seda teemat kommenteerida," kostis Vähi. "Ma ei soovi oma äriplaane Ust-Luga sadama tähtaegadega siduda," lisas ta.

Sillamäe sadama turundusdirektor Andrei Birov Ust-Luga sadama naftaterminali avamise venimises suurt probleemi ei näe.

"Pole ju vahet, kas see terminal avatakse suvel või sügisel. Kui Vene Raudtee president Vladimir Jakunin käis veebruaris Eestis, siis ütles ta, et Ust-Luga naftaterminal avatakse aasta lõpuks," seletas Birov.

"Kui Ust-Luga naftaterminal avatakse, siis läheb osa naftaveost Muugalt Ust-Lugasse," tõdes ta.

"Samas aga Ust-Luga ei saa ju vastu võtta 100-150tonniseid tankereid. Seega tuleb vähemalt alguses osa Ust-Luga naftast väikestel tankeritel Muugale ja sealt viiakse edasi suurte tankeritega," kirjeldas Birov lähitulevikku, kus Muugal on Ust-Lugast ikkagi sügavam sadam.

Kuid praegune kriisiaeg tema seletusel ju lõputult ei kesta. "Tulevikus jätkub naftavedu kõigile. Näiteks 2030. aastaks peaks Venemaa ja Euroopa vaheline kaubavahetus olema 400 miljonit tonni," osutas ta tõigale, et ega Ust-Luga ka kõike üksi jõua.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt