Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raske valik: maine või 50 miljonit

    Alles nädala eest kirjutasime, et tankism on selle hooaja moehaigus, praegu tuleb tõdeda, et tankismitõppe on nakatumas ka tõsiseltvõetavad suurärimehed.
    Tänast luubilugu lühidalt kokku võttes on suurettevõtjad Toomas Sildmäe ja Endel Siff 50miljonilise võla tõttu tõsiselt raksu läinud, Siff, õigemini tema esindaja, kahtlustab, et Sildmäe on laenu maksmisest pääsemiseks skeemitama asunud.
    Ehk, nagu kommenteerib Sifi huve esindav vandeadvokaat Maria Mägi: "Tavaliselt kasutavad selliseid skeeme väikesekaliibrilised ärimehed, kellel on oma nime ja maine pärast ükskõik. Väga üllatav, et Sildmäe on otsustanud nii käituda. Need miljonid ei ole enda au rikkumist väärt." Mägi nimetab Sildmäe käitumist lausa pahatahtlikuks, Siff ise jääb vaoshoitumaks, iseloomustades Sildmäe uut äriajamist kahe sõnaga: idamaine mentaliteet.
    Ometi on Sildmäe ju praeguseni, peaaegu tänaseni olnud Eesti ettevõtja musternäidis - ta on Tartu Ülikooli auvilistlane, ta on olnud majandusminister, ta on olnud Hansapanga asutajaliikmete seas, ta on rajanud hotelliketi, 2006. aastal rajas viinatööstuse ning tema rukkiviin vallutas USA turu. Viimasel ajal on mees uudistesse sattunud küll purjuspäi tehtud pahategudega ja jutud tema alkoholilembusest levivad aina laiemalt. Kuid, Sildmäe nimel ning sõnal on siiani äriilmas kaalu - kui see mees lubab midagi, siis teda ka kõhklematult usutakse. Tänaseni.
    Kas tõesti on ta nüüd oma mainet maha parseldamas? Mis saaks ettevõtjale, eriti suurettevõtjale olla olulisem kui tema maine? Kuidas ta järgmist suurprojekti alustaks, kui keegi temaga enam mängida ei taha? Või ongi Sildmäe otsi kokku tõmbamas? Sest kui 2007. aastal oli Sildmäe oma 804 miljoni kroonise varandusega Äripäeva rikaste TOPis kohe Indrek Rahumaa järel 32. kohal, siis 2009. aasta edetabelis oli ta langenud juba 88. kohale, tema vara oli kahanenud pea poole miljardi krooni võrra... ehk on siin skeemitamise põhjus? Et jätab oma firmadesse veel viimased miljonid ning hakkab lihtsalt elama?
    Või loodab skeemitamisega võlausaldajad maha raputada tulevikus kümneid miljoneid kroone väärt kinnistult, mis praegu on Sifile jt võlausaldajatele tagatisvaraks, et kogu võlg või mingi osa sellest tagasi saada.
    Eesti Ekspress küsis möödunudsügiseses Sildmäe persooniloos lihtsalt: kas võitjate põlvkond on tüdinud? See polekski ime - mees, kes võtnud Eestis peaaegu kõik, mis võtta annab, võib täiesti vabalt ühtäkki leida end motivatsioonikriisist.
    Äripäev saab soovitada vaid üht - mehed, kui tunnete, et olete väsinud, siis lõpetage rassimine, vägisi punnitamisel pole tõesti mõtet. Aga lõpetage siiski väärikalt.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.