5. juuli 2010 kell 17:41

Jalgpallipalavik elavdab Saksamaa majandust

Jalgpalli MM-il Saksamaa heast minekust joobunud inimesed võivad Euroopa suurima majanduse viia uuele tõusule.

Kreekast alguse saanud võlakriisi ning majanduskasvu aeglustumise murede tõttu on Saksamaa alandanud enda 2010. aasta sisemajanduse kogutoodangu kasvu ennustused 1,4 protsendini. Samas mitmed analüütikuid peavad seda ennustust liiga ettevaatlikuks, öeldes, et Saksamaa jalgpallimeeskonna edenemisel poolfinaali peaks vastav arv suurenema 1,3 protsendipunkti võrra.

„Saksamaa hea minek jalgpalli maailmameistrivõistlustel kahtlemata lisab positiivsust riigi tarbijatele,“ ütles GfK turu-uuringute juht Rolf Buerkl Reutersile. “Sakslastel on hea tuju ja kui neil on hea tuju, siis nad kipuvad rohkem kulutama,“ ütles Buerkl. „Ka teised tegurid mõjuvad soodsalt: töötus ja inflatsioon on madalad. MM kiirendab kasvu.“

Sakslased olid ise 2006. aastal toimunud MM-i korraldajad, mis samuti panustas suurelt riigi majandustõusu. Tol aastal ennustas valitsus majanduskasvuks 1,6 protsenti, tõstes pärast MM-i ennustuse 2,3 protsendini. Aasta lõpuks kasvas sakslaste SKP koguni 3,2 protsenti.

Tegu oli enamaga kui lippude, võistlussärkide ja uute telekate müügist võib teenida. Bonni Ülikooli poolt läbi viidud uuringust selgus, et jalgpalliturniir omas kestvat positiivset psühholoogilist mõju tarbijatele, omades mõju suurenenud investeeringutele ning kulutustele.

„Raske on mahuliselt hinnata, millist mõju MM-i võidust tekkiv õnnelikkus majandusele omab, kuid tegu on selge positiivse mõjuga, millega tuleb arvestada,“ ütles uurimist juhtinud Thomas Dohmen. „Hea esitus MM-il tuleb Saksamaale õigel ajal,“ lisas Dohmen. „Majandusel läheb üsna hästi ja töötus langeb. MM võib osutuda selleks sädemeks, mida tarbijasentiment ja majandus on oodanud.“

Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Hetkel kuum