Jaana Pikalev • 19. juuli 2010 kell 14:15

FOTOD: Maailma kõige ilusamad autod

 Need mudelid on kõige võluvamad uute autode turul.

Välimus ei ole alati määrav.  Näiteks halva ilmaga tundub räämas tänaval isegi luksuslik sportauto vähem sädelevamana. Aga kui me räägime atraktiivsest tähelepanust lavalaudael, siis välimus läheb korda - isegi väga, kirjutab ajakiri Forbes.

Võtame näiteks  Jaguari uue sedaani XJ. “Mida me kuuleme tagasisideks oma klientidelt, kogu stiil on see, mis kutsub inimesi selle auto ust avama,” rääkis Manhattani Automobile kompanii president ja tegevjuht Gary Flom. “Jaguari XJ on revolutsiooniline auto nii ilu, esteetitka kui stiili mõttes. See on märkimisväärne auto, mis absoluutselt annab olulise erinevuse võrreldes Jaguari teiste mudelitega ja ma arvan, et jätab jälje sedaanide stiilile pikaks ajaks,” lisas ta. 

113 000 dollariline Jaguari XJL Supersport on aga üks kümnest selle aasta kõige ilusamatest autodest, mille Forbes on väljavalinud.

Teised nagu näiteks 240 000 dollarit maksev Ferrari 458 Italia ja 183 000 dollariline Mercedes SLS AMG on tegelikult rohkem sportlikumad kui Jaguari suur sedaan – aga need autod kõik on ahvatlused, millele on raske vastu panna.

Et koostada nimekirja käesoleva aasta kõige ilusamatest autodest, küsis Forbes arvamust parimate luksusautode ekspertidelt, kes ka oma nominendid avaldasid. Žüriisse kuulusid: Manhattani Automobile kompanii juht Gary Flom, pika staažiga autoajakirjanik ja auto ja disaini blogi looja Tamara Warren, Driven Media autoanalüütik Mike Caudill ja Gotham Dream Cars tegevjuhti Noah-Lehmann-Haupt.

Autode nomineerimisel oli tingimus, et autod peavad olema tootmisel käesoleval aastal ning eeltootmisel mudelid sellised nagu Fisker Karma või uus Range Rover Evoque , ei saanud kandideerida.

197 850 dollariline Aston Martin Rapide nimetati mitmeid kordi kandidaadiks Forbesi hindajate poolt. Selle “luigetiivalised” uksed, madal katus ja 20-tollised veljed annavad autole sportliku ja elegantse välimuse sarnaselt neljaukselisele sedaanile. Teised märgatavad disainielemendid nagu lai tagaosa ja B-piilarid külgedel annavad sõidukile rohkem kupee välimuse. Auto interjööris on keskkonsool, mis liigub edasi-tagasi ja käsitsiõmmeldud nahksed uhiuued sportistmed.

Gotham Dream Autode juht Noah Lehmann Haupt, kellele pole võõrad vastupandamatult ilusad autod, ütles, et Aston Martini Rapide on kõige ilusam auto üldse, mis kunagi tehtud, ning see ei valmista pettumust. “Üks asi, millega Aston on alati löönud iga kord ja jälle on autode välimus,” ütles ta. “Rapide on lihtsalt perfektne neljaukseline auto,” lisas ta.

Pingereas on veel üks neljaukseline võitja, aga veidi vanamoodne - Bentley uus lipulaev: 285 000 dollarivääriline Mulsanne. Kaugelt vaadates on auto pikk, lameda kokkuvolditava katusega ning väljapeetud radiaatorivõrega on see tugev doos autoriteeti mootoritemaailmas. Lisaks 6 ja kolmveerandliitrine V8 mootor, mis annab tõelise elamuse teedel. Auto interjööris on kasutatud eksootilist puitu, spetsiaalselt toonitud nahka – see kõik on käsitsivalmistatud puhas luksus.

Mulsanne on ipsireeritud firma sõnul asutaja W.O Bentley “kroonitud saavutusest”: 8 liitrisest esimesest mudelist, mida näidati 1930-ndatel Londoni autode näitusel. Kuid käesolev mudel on tõlgendatud nii, et see väärib täiesti uut tähelepanu.

Tamara Warreni sõnul on selliste uus-vana autode nagu Mulsanne ja Mercedes SLS AMG moderniseeritud disain suuresti mõjutatud materjalidest. “Kasutades ära kergeid materjale nagu näiteks süsinikkiud ja taaskasutatav alumiinium, saavad disainerid luua tänapäevased, heade proportsioonidega kujundid, mis on esteetilised ja silmale head vaadata, samas aga suudavad mudelid ka täie eest reageerida perfoomansitel,” ütles Warren.

Järgmine auto Forbesi nimekirjas on 43 680 dollariline Dodge Challenger SRT8. Selle hind on küll palju väiksem kui 301 000 dollariline Alfa Romeo 8C Spideril ja selle V8 HEMI mootor ja maskuliinne iseloom ei karju täiustamise järele. Aga see pole päris see, mida muskliautode armastajad tahaksid ikkagi, ütles Caudill.

“Selle auto puhul on lahe see, et kui soovid retro musklis autot, ei pea Sa ostma 1964-aasta ja poolenisti Mustangi, kui Sul on võimalik osta 2011 aasta Dodge Challengeri ja saada sellest sama hea tunde,” ütles ta. “See on tõeline Ameerika muskel väikse retro hõnguga, sellel on suur ja vana mootor,” lisas ta.

Loomulikult sarnaselt Jaguar XJ-ga pole Challanger nii pilkupüüdev kui Ferrari või Alfa Romeo. Kuid selles on õigustatud koht kroonikute disainihinnangus. Pealegi, ilu on ju ikkagi vaataja silmades.

Ferrari 458 Italia  Foto: AFP/Scanpix
Hetkel kuum