Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nali vihastas
LHV riputas umbes aasta tagasi kodulehele ja YouTube'i kaks humoorikat pensionifondide reklaamklippi, mille eemaldamist on asunud ühispöördumises nõudma viis konkureerivat fondivalitsejat.
Tõenäoliselt on terava reageeringu põhjuseks lähenev pensionifondide vahetamise periood.
Viis pensionifondide valitsejat saatsid LHV-le kirja, mille sisuks on kokkuvõtlikult see, et nende hinnangul on kõnealused reklaamklipid halvustavad ja alavääristavad teisi pensionivalitsejaid ja pensionifonde ning on vastuolus hea tavaga. LHV turundus- ja meediasuhete juhi Andres Kase sõnul teatasid konkurendid, et need klipid vähendavad kogu pensionisüsteemi usaldusväärsust.
LHV on aga seisukohal, et kuna neis klippides puudub viide mingile konkreetsele fondivalitsejale või pangale, siis ei tohiks keegi ennast selles klipis ära tunda. "Kui mõni fondivalitseja või pank ennast ära tunneb, siis tõenäoliselt pole probleem nendes klippides, vaid probleem on kusagil mujal," nentis Kask.
LHV ei ole nõus reklaame kõrvaldama
LHV ei ole nõus väitega, et konflikti põhjustanud reklaamid vähendavad kogu pensionisüsteemi usaldusväärsust. "Olgem ausad, tegelikult on Tolk ja Maimik läbi mänginud ühe tüüpsituatsiooni elust enesest - jääb selgusetuks milles on suur probleem," imestas Kask. Ta väitis, et LHV klippide loomisel ei osalenud ja juhtnööre ei andnud.
"Me suhtume ise nendesse klippidesse huumoriga ja ma arvan, et need jäävad kodulehele üles, kuna ma ei näe ühtegi põhjust, miks nad ei peaks sinna jääma. Reklaamiseadusega me vastuolu ei näe - näidake mulle konkurenti, keda oleme halvustanud," ütles Kask ja lisas, et kuna klipid on avaldatud aasta tagasi, siis tekib küsimus, kus need viis pensionifondide valitsejat varem olid.
Eesti Fondihaldurite Liidu (EFHL) juhatuse liige Ege Metsandi ütles, et liitu kuuluvad viis pensionifondivalitsejat tegid ühispöördumise LHV Varahaldusele, et saada selgitusi LHV kodulehel avalikustatud reklaamklippide kohta, mille suhtes on osal turuosalistel kahtlusi, kas need reklaamklipid vastavad avalikule infole ja reklaamile seatud tingimustele, sest avalik sõnum ja reklaam peavad olema üheselt mõistetavad ega tohi halvustada ühtegi konkurenti.
"Avalike sõnumitega peab alati jääma ausaks nii kliendi, iseenda, pakutava toote kui ka konkurentide suhtes. EFHL seisab igati ausa konkurentsi eest. Antud hetkeks pole LHV-lt veel selgitusi saabunud. Kui LHV Varahaldus saadab oma selgitused, siis saab seda teemat kõigi turuosalistega edasi arutada," sõnas Metsandi.
Konkurendid kaevavad endale ise auku
Reklaamiagentuuri DDB Eesti loovjuht Meelis Mikker sõnas, et eriti finantsasutused jälgivad konkurentide reklaame väga tähelepanelikult ja üritavad igast väiksemast vääratusest maksimumi võtta.
"Selles mõttes mind konkurentide reaktsioon imestama ei pane," märkis ta.
Mikker nentis, et võib-olla need reklaamid isegi halvustavad konkurente. "Kuid see on nii vaieldav, kuna ei viidata ühelegi konkreetsele pangale," sõnas ta.
"Vaatasin, et YouTube'is on kumbagi klippi vaadanud 22 inimest, ma arvan, et mõlema panga turundustöötajad on seda reklaami näinud. Paanikaks ma põhjust ei näe. Inimesed lasevad praegu auru välja ja las lasevad. Tõsise turundajana mina nendest klippidest ei hooliks - nad on halvasti teostatud, halvasti näideldud. Nendes on olemas mingi idee, selle vastu ei saa vaielda," rääkis Mikker.
"Praegu ma ei näe põhjust, miks need klipid peaksid inimeste hulgas levima, ainus põhjus on see, et teised pangad teevad skandaali. Praegu on teised pangad endale ise auku kaevamas," kommenteeris Mikker konkurentide pahameelt.
Reklaamiagentuuri Division loovjuht Kristian Kirsfeldt ütles, et ta on arvamusel, et need ei ole tõsiseltvõetavad reklaamid. "Negatiivse emotsiooni näitamine tekitab ainult negatiivseid emotsioone, ükskõik milline ka sellega kaasnev sõnum ei oleks," märkis ta.
"Pigem näitavad need reklaamid LHVd kui virisejat, mitte aga ei kahjusta tema konkurente," lisas Kirsfeldt.
TaustLHV pensionifondide reklaamklippide teema on alguse saanud juba aasta tagasi. LHV otsis konkursi korras reklaamiagentuuridelt häid ideid oma pensionikampaania jaoks. Konkursil osales ka Kuukulgur Film, kus Andres Maimik ja Rain Tolk esitasid oma konkursitöö erinevate reklaamklippide kujul. Kampaaniat küll Kuukulgur Film ei teinud, kuna aga LHV arvates olid klipid suhteliselt lõbusad, siis lepiti nende kasutamises kokku. Reklaamklipid avaldati eelmisel suvel LHV kodulehele ja YouTube'is.Reklaamiseaduse järgi peetakse halvustavaks reklaamiks reklaami, mis otseselt või kaudselt alavääristab või mõnel muul viisil halvustab mõnda isikut, tegevust, tegevusala, toodet, teenust, äritegevust või muud reklaamis avaldatut. Halvustav reklaam on keelatud.
Konkurendid kannatasid aasta
Pane tähele
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.