Katre Pilvinski • 17. september 2010 kell 14:43

Ekspordi Akadeemia: e-posti teel suheldakse liiga palju

Eile avas kaubanduskoda Ekspordi Akadeemia sügishooaja seminariga „Millist suhtlust kliendid ootavad?“, kus eksperdid tõdesid, et Eesti ettevõtjad loodavad liialt e-posti teel suhtlemisele.

Ekspordi Akadeemia konsultant, pikaajalise rahvusvahelise kogemusega ekspordivaldkonna ekspert Jakob Saks rõhutas ettevõtjatele personaalse lähenemise olulisust.

Seda kinnitas ka Jan Vistisen Branding Estonia OÜst, et Eesti ettevõtja loodab välispartneritega liialt e-posti teel suhtlemisele. "Kuid selline suhtlusviis ei tööta. Tuleb oma potentsiaalse partneriga otse suhelda, talle helistada, teda külastada, see tekitab usaldust," rõhutas ta.

Samale järeldusele jõudsid ka kommunikatsioonibüroo Jugaste, Liiva ja Seimann partner Kristi Liiva ning tegevjuht Karin Vene. Loengu esimese osa jooksul kaardistati kohalolnute kommunikatsiooniprobleemid ning selgus, et peamisteks kitsaskohtadeks on liigne e-posti teel suhtlemine, ei ole personaalset suhtlemist ning ei osata oma sõnumit kliendini viia.

Laurent Demaret Complus Consulting OÜ-st rõhutas, et välisturgudele minekul on lisaks peamistele kliendisuhte loomise tõdedele oluline silmas pidada ka kultuurilisi erinevusi. Ta tõi näiteks eestlaste ja prantslaste kultuurid. "Nutikas on õppida kultuuri ja tavasid tundma ning seda teadmist enda kasuks pöörata," lisas ta.

 Ekspordi Akadeemia ellukutsuja on Eesti Kaubandus-Tööstuskoda.

 

 

Hetkel kuum