Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ossinovski tõrjus Pandi esikolmikust

    Eesti Raudtee palgatöö kõrvalt väikeettevõtjana tegutsema hakanud Oleg Ossinovski on viimase kümne aastaga tõusnud Eesti rikkaimate inimeste hulka. Sel aastal tõrjus ta Enn Pandi rikaste edetabeli esikolmikust.

    Ossinovski Skinest Grupi käive küünib miljardi kroonini ning viimastel aastatel on tema ettevõte teeninud stabiilset head kasumit. 1995. aastal Eesti kodakondsuse saanud Ossinovski on sündinud Kasahstanis Alma-Atas, üles kasvanud aga Siberis Omskis. Ta asus Eestisse elama 1988. aastal. Põhjuseks abiellumine Eestist pärit Irinaga, kellega tutvus Peterburis, kus õppis transpordiinstituudis. Seal instituudis õpetas tulevasi raudteelasi ka Ossinovski akadeemikust isa. Ossinovskiga samal ajal haris end selles koolis Eesti Raudtee hilisem suuromanik Jüri Käo. Nad ei olnud aga ühel kursusel.
    Eestisse tulles läks Ossinovski tööle Eesti Raudtee Tapa vagunidepoosse meistriks. 1993. aastal sai ta depoo juhataja asetäitjaks ja tegeles depoo varustamisega. Selles ametis ta taipas, et palgatöö asemel on sama tööd tulusam teha eraettevõtjana. Oma sidemeid ja teadmisi ära kasutades hakkas Ossinovski varustama Eesti Raudteed.Eesti Raudtee hakkas Ossinovski firmalt ostma varuosasid. Nad olid koostööst huvitatud, sest see võimaldas raudteefirmal loobuda suurtest laovarudest, kuna Ossinovski ettevõte suutis vajalikud kaubad tarnida lühikese ajaga. On väidetud, et Eesti Raudtee palgalt lahkus ta tüliga, kuid mees ise on seda eitanud.Hiljem oma endise tööandjaga konkureerides on Ossinovski pidanud maha mitmeid vaidlusi. 2005. aastal sattus ta Eesti Raudteega kartellikokkuleppe sõlmimise katse süüdistusega kaheks päevaks koguni trellide taha ning lõpuks kohtupinki. Ossinovski on üks väheseid ettevõtjaid, kes on Eestis kartellikuriteo eest saanud karistada.2001. aastal ostis ta koos Marcel Vichmanniga 7 miljoni krooniga pankrotistunud Valga Külmutusvagunite Depoo varad. Väidetavalt tundsid mehed enne tehingu tegemist teineteist ainult põgusalt, olles olnud tuttavad vaid mõned kuud. Hiljem on Ossinovski oma äripartnerit iseloomustades öelnud, et Vichmann pole üheselt mõistetav persoon.2003. aasta kevadel osalesid mõlemad mehed väikeaktsionäridena transiidifirma Spacecom käivitamisel. Suurosalus ehk 70 protsenti kuulus Vene võimsale transpordikontsernile Severstaltrans, mille omanikke peetakse Vladimir Putini lähikonda kuuluvateks.2004. aastal sai Spacecom esimese firmana avaliku konkursi korras õiguse opereerida Eesti Raudtee infrastruktuuril veoettevõtjana. Sellest ajast saadik on Severstaltrans üritanud Eestis kiiresti laieneda. Nad ostsid 2004. aastal enamusosaluse naftaterminalis E.O.S.. Edasi tuli Trendgate, millele kuuluvad naftamahutid Irus. Venelased üritasid ka Aadu Luukaselt osta osalust Pakterminalis, kuid kaasaktsionärid kasutasid oma eelisostuõigust.Suurema hüppe tegi Ossinovski Skinest 2003. aastal, kui Hansapanga toel soetas Ukrainast endale Eesti suurima naftaveo tsisternvagunite pargi. Praegu kuulub talle aga 25 protsenti Ukraina vagunitehasest. Seni vagunite ja vedurite varuosade müügiga leiba teeninud ettevõte investeeris selleks ligi 500 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.