Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E-tollist ei saa me häbiplekk

    Lugenud 22. septembri Äripäeva kaanelugu, märkasin meie kollektiivi endalt küsivat: kas elame mõnel teisel planeedil?. Tolliagentidel on üks selge sõnum: teemapüstitus kaubavahetuse võimaliku seiskumise kohta esimesel jaanuaril on ennatlik.
    Logistikasektori ettevõtjana saan nõustuda maksu- ja tolliameti (MTA) seisukohaga, et ettevõtjaid ei ole jäetud infosulgu. Info edastamist ning viimist lõpptarbijani saaks teha paremini. Mõned konkreetsed ettepanekud:
    1. Juhendid koduleheküljel - tuleb tunnistada, et kui näiteks jutuks olevatest rakendustest ICSi juhend on kaunis põhjalik, siis ECSi täiendamist võiks kaaluda. Seda eelkõige korduvate viitamiste osas õigusaktile, mille sisu võiks olla lahti kirjeldatud juhendis. Kaalumist väärt mõte oleks võimaldada demode ja rakendatavate süsteemide demoversioonide kasutamist, mis ei eeldaks pilootprojektidesse registreerimist.
    2. Koolitused ettevõtetele - pahatihti on koolitusi tegevad MTA ametnikest lektorid muudatuste kohta ise suures teadmatuses. Juhtub, et koolitustel tekkivatele lihtsamatele küsimustele ei leita kohapeal vastuseid, vaid palutakse need esitada kirjalikult. See kujundabki ettevõtjates suhtumise, et kuna MTA ei tea ka ise täpselt, kuidas süsteem tulevikus toimima hakkab, siis ei ole mõtet nn toorest versiooni tudeerima hakata - niikuinii hiljem midagi muudetakse, mis muudab juba omandatu mõttetuks.
    3. Infosüsteemide töökindlus - palju esineb nn süsteemisiseseid vigu, mis ei lase rakendust kasutaval kliendil toimingut lõpuni viia. Ka selle artikli kirjutamise vältel oli mul korduvalt võimatu pääseda isegi MTA kodulehele.
    4. Pilootprojekti võimaluse kasutamist on hea kliendisõbralikkuse argumendina küll kasutada, kuid olemuselt on pilootprojekt kliendile koormav. Piloteerimiseks avatav rakendus on enamikul juhtudest veel liiga toores ning terviklikku pilti muudatustest ei saa. Teine, veelgi olulisem aspekt on, et piloteerimiseks kasutatavas rakenduses tehtud toimingud ei oma õiguslikku tähendust. Ehk teisisõnu, kõik toimingud, mis tehakse pilootkeskkonnas, tuleb teha ka piloteerimise hetkel toimivas nn päris infosüsteemis. See on koormav. Edasiminekut on rakendustes ICS ja ECS, kus saab teostada juba reaalseid toiminguid.
    Kuid lohutagem end, et oleme vaid üks ELi riik mitmekümnest, kes muudatused ellu peab viima. Olen kindel, et häbiplekiks e-toll Eesti jaoks ei kujune - elu näitab, et pigem tullakse meile kogemusi otsima.
    Autor: Andreas Part
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Poliitmuda lendab mis kole, aga tegelikult pole katki midagi
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tallinna börs alustas uut kuud väikese miinusega
Nasdaq Tallinn liikus täna teistele Balti börsidele vastupidises suunas: kui Vilnius ja Riia tõusid uue kuu esimesel kauplemispäeval, siis Tallinn langes.
Nasdaq Tallinn liikus täna teistele Balti börsidele vastupidises suunas: kui Vilnius ja Riia tõusid uue kuu esimesel kauplemispäeval, siis Tallinn langes.
Uueks ehituse asekantsleriks saab Ivo Jaanisoo
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Soomlastelt Mandatumi ostnud Invalda siseneb Eesti turule
Tänavu Sampo panga Mandatum kindlustuse Balti äride ostust teatanud Leedu varahaldur Invalda alustab pärast lubade saamist tänasest kindlustusäri Eestis, Lätis ja Leedus.
Tänavu Sampo panga Mandatum kindlustuse Balti äride ostust teatanud Leedu varahaldur Invalda alustab pärast lubade saamist tänasest kindlustusäri Eestis, Lätis ja Leedus.
Riik võtab Tallinna Haiglalt toetuse ära Kõlvart: siis haiglat ei tule
Euroopa Liidu taastekava Eesti osa vähenemise tõttu otsustas valitsus, et vähemprioriteetsed on ning taasterahastu toetusest ilma jäävad Tallinna Haigla ja Haapsalu raudtee.
Euroopa Liidu taastekava Eesti osa vähenemise tõttu otsustas valitsus, et vähemprioriteetsed on ning taasterahastu toetusest ilma jäävad Tallinna Haigla ja Haapsalu raudtee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.