Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    E-tollist ei saa me häbiplekk

    Lugenud 22. septembri Äripäeva kaanelugu, märkasin meie kollektiivi endalt küsivat: kas elame mõnel teisel planeedil?. Tolliagentidel on üks selge sõnum: teemapüstitus kaubavahetuse võimaliku seiskumise kohta esimesel jaanuaril on ennatlik.
    Logistikasektori ettevõtjana saan nõustuda maksu- ja tolliameti (MTA) seisukohaga, et ettevõtjaid ei ole jäetud infosulgu. Info edastamist ning viimist lõpptarbijani saaks teha paremini. Mõned konkreetsed ettepanekud:
    1. Juhendid koduleheküljel - tuleb tunnistada, et kui näiteks jutuks olevatest rakendustest ICSi juhend on kaunis põhjalik, siis ECSi täiendamist võiks kaaluda. Seda eelkõige korduvate viitamiste osas õigusaktile, mille sisu võiks olla lahti kirjeldatud juhendis. Kaalumist väärt mõte oleks võimaldada demode ja rakendatavate süsteemide demoversioonide kasutamist, mis ei eeldaks pilootprojektidesse registreerimist.
    2. Koolitused ettevõtetele - pahatihti on koolitusi tegevad MTA ametnikest lektorid muudatuste kohta ise suures teadmatuses. Juhtub, et koolitustel tekkivatele lihtsamatele küsimustele ei leita kohapeal vastuseid, vaid palutakse need esitada kirjalikult. See kujundabki ettevõtjates suhtumise, et kuna MTA ei tea ka ise täpselt, kuidas süsteem tulevikus toimima hakkab, siis ei ole mõtet nn toorest versiooni tudeerima hakata - niikuinii hiljem midagi muudetakse, mis muudab juba omandatu mõttetuks.
    3. Infosüsteemide töökindlus - palju esineb nn süsteemisiseseid vigu, mis ei lase rakendust kasutaval kliendil toimingut lõpuni viia. Ka selle artikli kirjutamise vältel oli mul korduvalt võimatu pääseda isegi MTA kodulehele.
    4. Pilootprojekti võimaluse kasutamist on hea kliendisõbralikkuse argumendina küll kasutada, kuid olemuselt on pilootprojekt kliendile koormav. Piloteerimiseks avatav rakendus on enamikul juhtudest veel liiga toores ning terviklikku pilti muudatustest ei saa. Teine, veelgi olulisem aspekt on, et piloteerimiseks kasutatavas rakenduses tehtud toimingud ei oma õiguslikku tähendust. Ehk teisisõnu, kõik toimingud, mis tehakse pilootkeskkonnas, tuleb teha ka piloteerimise hetkel toimivas nn päris infosüsteemis. See on koormav. Edasiminekut on rakendustes ICS ja ECS, kus saab teostada juba reaalseid toiminguid.
    Kuid lohutagem end, et oleme vaid üks ELi riik mitmekümnest, kes muudatused ellu peab viima. Olen kindel, et häbiplekiks e-toll Eesti jaoks ei kujune - elu näitab, et pigem tullakse meile kogemusi otsima.
    Autor: Andreas Part
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.