Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Euromeenete maksumus on teadmata
Rahandusministeerium on sellel aastal juurde tellinud šokolaadist euro-meenemünte, mälupulki, helkureid, Tere Euro märgiga riidest poekotte, paberist meenekotte, õhupalle. Need hanked on tehtud erinevate Eesti vahendusettevõtete kaudu.
Kahjuks ei osanud rahandusministeeriumi eurokommunikatsiooni projektijuht Ingvar Bärenklau nende maksumuse või tootja kohta midagi öelda, sest see oli kõik Euroopa Komisjoni korraldatud. Ainuke massikaup on siis eurokalkulaator, mida Hiina ettevõte Bai Li toodab spetsiaalselt Eesti jaoks 581 000 tükki.
„Eesti ettevõtted kahjuks selliseid kalkulaatoreid ei tooda ja võimalikud Euroopa tootjad ei suuda hinnapakkumises võistelda,“ kommenteeris Bärenklau. Tegelikult vist ongi valdav osa maailma sellisest tootmisest juba Hiina ära kolinud, lisas ta.
Valitsuse poolt eraldatud raha, mis läks rahandusministeeriumile on 11,4 miljonit krooni, millest 4,5 miljonit läheb reklaamikampaaniaks, mis koosneb erinevatest osadest: telereklaam, trükireklaam, välimeedia, ajalehed, ajakirjad jne.
„Šokolaadimündid valmisid tõsi küll ühe Belgia ettevõtte toodanguna, kuna neid oli esmaselt vaja 13. juulil Brüsselis toimunud euro tähistamisürituse jaoks,“ kommenteeris Bärenklau.
Euromeeneid on väga erinevaid ja need on mõeldud kõige laiemale sihtgrupile.
„Meenete kogused eraldi võttes pole olnud eriti suured ja mitmete artiklite osas on need juba laiali jaotatud,“ kommenteeris Bärenklau. Seega mingit massilist meenete jagamist pole olnud, peamiseks kanaliks on olnud loengud, osaliselt seminarid, euronäitused, koolinoorte viktoriinid jms.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.