Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lemminkäinen pidi võitjakohalt taanduma
Kaks aastat on kestnud Aruvalla-Kose teelõigu projekteerimise ja ehitamise hange. Augustis otsustas maanteeamet hanke kohtuvaidlustesse sumbumise tõttu tühistada. 500 miljonit krooni maksva teelõigu hankega sooviti alustada puhtalt lehelt. Kuid tühistamise otsus vaidlustati ning asjaosalised lubasid vaidlustada ka uue hanke väljakuulutamise.
Maanteeametile olid jäänud ainult halvad valikud ning eelmisel nädalal võeti vastu uus otsus, millega kuulutati võitjaks Nordecon Infra. Majandusministeerium kinnitas nädala lõpus ameti otsuse.
"Lihtsalt öeldes sigadus, aga me ei karda kasutada ka sõnu "võimalik korruptsioon". See võib olla üks põhjuseid, miks maanteeamet nüüd sellise otsuse tegi. Vähemalt ei ole - eriti varem toimunu valguses - selle otsuse loogika mõistetav," sõnas Lemminkäinen Eesti juhataja Sven Pertens.
Juunis valis maanteeamet riigihanke võitjaks 484 miljoni krooniga odavaima pakkumise teinud Lemminkäinen Eesti, Teede REV-2, Trefi ja Teede Tehnokeskuse ühispakkumise. Teiseks jäi Nordecon Infra ning Ramboll Eesti pakutud 506 miljoni kroonine hind.
Nordecon Infra vaidlustas seejärel maanteeameti otsuse riigihangete vaidlustuskomisjonis ning sai sealt positiivse otsuse. Seejärel kaebas amet vaidlustuskomisjoni otsuse halduskohtusse. Ka odavaima hinna teinud ühispakkujad pöördusid halduskohtusse.
Maanteeamet otsustas augustis hanke tühistada, kuid nüüd tunnistas Nordeconi võitjaks.
Nordecon Infrast öeldi eile, et kuna hankemenetlus on veel pooleli, siis ei soovita teemat kommenteerida.
Maanteeameti otsusele järgneb kohtuvaidlus, läheme sellega kindlasti lõpuni välja. Ühispakkujad Lemminkäineni juhtimisel ei ole midagi valesti teinud. Meid on tunnistatud hanke reegleid järgides edukaks kui hinnalt parima pakkumuse teinud pakkujat. Maanteeamet on käesoleva ajani ka oma hankemenetlust ja otsuseid kaitsnud. Seetõttu on Nordeconi edukaks tunnistamine nüüd rohkem kui kummaline ja meie suhtes äärmiselt ebaõiglane.
Maanteeameti hindamiskomisjoni liikmetelt võiks küsida, kas nad ise peavad oma otsust õiglaseks ja seaduslikuks.