Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
VW tekitab konkurentsi iseendale
Volkswageni suur unistus on mööduda kasumlikkuse ja müüdust autode arvu poolest Toyota Motorist, ehitades selleks üha rohkem mudeleid, kuid firma tekitab sellega konkurentsi eelkõige iseendale.
Euroopa suurimal autotootja strateegia on toota ühe suuremal hulgal erinevaid mudeleid erinevate brändide all, kasutades hinnaeelise saamiseks samu mootoreid ning varuosi, kirjutab Bloomberg. Samas tähendab see, et kliendid võivad otsustada vähesema rahakulu kasuks, soetades endale kalli Volkswageni asemel odavama Škoda.
"Ma tulin spetsiaalselt siia otsima Volkswagenit, kuid Škoda on palju odavamas," ütles Siemensi tehnik Manfred Hennerkes Berliini autoesinduses. "Mind ei huvita auto märk kapotil, põhimõtteliselt on tegu väga hea hinnaga Volkswageniga."
Volkswageni ülimaks sihiks on 2018. aastaks Toyotast ette jõudmine, laiendades selleks enda müüki ning mudelivalikut ligi 200 mudelini kokku 9 automargi puhul. Sama strateegiat viljelesid General Motors ja Ford, kuid neid tabasid rekordilised kahjud, misjärel vähendati nii mudelivalikut kui brändide hulka.
"Volkswagen muutub järjest keerukamaks," ütles Frost & Sullivani autoanalüütik Anil Valsan. "Jääb vaid oodata, mis ulatuseni laseb Volkswagen enda erinevatel brändidel üksteist õgida."
Autor: Fredy-Edwin Esse, California