Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Õppetund: kuidas kolida ladu?

    Kui ajakirjanik ja fotograaf Havi Logisticsi uude jahelattu Laagrisse varastel hommikutundidel jõudsid, siis haigutas suuremal osal 7200 ruutmeetrist tühjus. Pilku püüdsid suurtes kogustes puuviljaalused värske kraamiga, ühe väljapääsu juures veel valmis komplekteeritud kaup ja tõstukitel vurasid mehed, kes juba aegsasti teisel pool kaupa maha laadisid. Kella kümne ajal käis komplekteerimine vaid lao väiksemas osas, kus väikestes taarakastides olid vorsti- ja lihatooted. Kogu kaup lihtsalt oli öösel Rimi poodidesse juba laiali saadetud ja nüüd oodati värsket kraami peale, mida ootavad siis samad toimingud nagu igal ööpäeval selles laos viimase nelja kuu jooksul.
    Miks aga oli vaja uut ladu üldse organiseerida? Havi Logisticsi jahelao juhataja Roger Allas selgitas, et peamine põhjus oli siiski ruumipuudus nende Lasnamäe servas Peterburi teel olnud eelmises asukohas. Seetõttu juba kaks aastat tagasi (sisuliselt enne rängemat masuaega) algasid tõsisemad ettevalmistustööd kolimise tarbeks. Tänassilma tehnoparki valmis väljavalitud laohoone 2008. aasta juulis. Ehkki algselt oli plaan kogu Rimi logistika 24 000 ruutmeetrile kolida, jäi siiski teine ladu Jürisse oma pinnale.
    Lao juhataja kinnitusel ei ole kaubandusketi mahud muutunud, pigem püsinud läbi kriisi ühel tasemel, asendunud on ainult kallimad kaubad odavamate vastu.
    Et lao kolimine läheks libedalt, moodustati aga aasta eest oktoobris projektirühm. "Kolimisprojekti rühma suurus peaks olema 8-15 inimese ringis," rääkis Allas ja märkis, et nemad suutsid oma jõududega tegevusplaanid paika panna. Oktoobrist kevadeni toimetati kõiksugu ehitusalaste küsimustega - kuhu tuleb laos kontor ja mismoodi üldse laopind jagada, sisulised tegevused hakkasid isegi juba jaanuaris, kui alustati laoprogrammi juurutamisega. Märtsis informeeriti kogu personali kolimisküsimustes. Kuni siis ühel nädalavahetusel kogu oma projektimeeskonnaga ja HAVI veokitega sai kõik ringi kolitud uuele aadressile.
    "Kurja juur on detailides, pisiasjades, millele varem ei mõelda," mainis Allas, milleks nad ennast ette valmistasid. Tema sõnul olid nad oma projektis lausa nii detailselt liigutused läbimõelnud, et iga meeskonna liige teadis täpselt, millal isegi pastapliiats tuleb ära pakkida ja uude lattu kolida. Allase sõnul jõudsid nad kõikide töödega kenasti õigeks ajaks valmis. Esimesed tööpäevad uues laos möödusid küll ka raskelt, aga hilinemisega nad oma klienti üllatama ei pidanud.
    Õppetunni said nad mõni aeg hiljem, kui selgus, et lao uus asukoht teisel pool linna aga ei passi kõikidele endistele töötajatele. "Olime küll arvestanud sellega, et töötajaid võib lahkuda, ent et nad nii massilise kiirusega uue töökoha leidsid, me ette ei näinud," tunnistas Allas ja sõnas, et personali küsimus on A ja O, millega tuleb arvestada. Praeguseks on kogu laopersonalist 75 inimesest välja vahetunud ehk 60 protsenti töötajaist, nentis Allas. Sellega kaasnes aga suvisel kõige nobedamal ajal uute inimeste otsimine, nende väljakoolitamine. Allase sõnul käis ta ka ise mõne korra laos tööd kaasa tegemas, et saada tunnetust võimalikest probleemidest uues laos. Sellest aga omamoodi koorus välja järgmine hea idee ning välja töötati uute inimeste sisseelamise programm. Nüüd töötab Havi Logisticsi jaheladu nagu õlitatult.
    Kühne+Nagel AS kolis samuti sel kevadel oma lao uuele pinnale.
    "Korraldasime kolimise nädalavahetusel, töö käis 48 tundi ning tagantjärele võime rõõmuga tõdeda, et kolimine läks ladusalt ning esimene tööpäev teenindasime kliente ilma mingisuguste viperusteta, rääkis Kühne+Nageli maanteetranspordi osakonna juht Lauri Latt. Tema sõnul neil personali vahetumisega raskusi ei olnud ehkki ka nemad kolisid ühest linnaosast teise.
    "Personal jäi samaks, inimestele oli oluline ühistransport, kuna otsustasime Tallinna kasuks, ei tekitanud see mingid probleeme. See oli ka üks meie lao asukohavaliku kriteeriumeid," sõnas Latt.
    Lati sõnul oli nende kolimine nii õnnestunud, et teisiti ta järgmine kord ei teeks midagi, küll aga panustaks ta ehk enam planeerimisele. Milline õppetund sellest kogemusest saadi? Latt vastas, et kõige tähtsam on eeltöö, kõik tegevused tuleb täpselt kirjeldada ning igale protsessis osalejale eelnevalt selgeks teha. "Mida täpsem on legend, seda vähem tuleb segadust ette," rääkis ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.