Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Krimelte haistab USAs ja Hiinas head minekut
"Loomulikult püüame vähendada sõltuvust Venemaast globaalse laienemise kaudu, aga ei saa unustada fakti, et Venemaa on tohutu turg," märkis Krimelte juht Jaan Puusaag Ameerika uudisteagentuurile Bloomberg.
Krimelte töötab praegu aktiivselt Hiina turule sisenemisega, kus haistab oma kõrgekvaliteedilistele vahtudele ja liimidele häid müügivõimalusi, selgitas ettevõtte juht.
"Küsimus pole, kas me siseneme Hiina turule, vaid millal me sinna läheme. Mõnel turul on kõrgemad sisenemisbarjäärid. Pärast kaheaastast tööd pole me kõiki USA turule sisenemiseks vajalikke sertifikaate veel saanud," rääkis Puusaag välisväljaandele.
"Oleme kaks aastat tegelenud sertifitseerimisega USAs ja see takistab müügi alustamist. Hiinaga tegeleme paralleelselt," selgitas parasjagu Venemaal ärireisil olev Puusaag Äripäevale. Ta lisas, et Krimelte loodab Hiinas müügini jõuda aasta jooksul.
"Sealne turg on üle ujutatud odavast ja väga halva kvaliteediga toodangust. Tundub, et aeg on küps ja nõudlus korralikule kvaliteedile kasvamas. See kehtib paljude valdkondade kohta," ütles Puusaag ja märkis, et esialgu mingeid üle mõistuse bürokraatiatakistusi Hiinas ei paista, aga rõõmustamiseks on veel vara.
"Üldse on maailmas ainult üksikud turud, mis meie toodetele mingeid eritakistusi välja on mõelnud," leidis Puusaag.
"Poola turg nõuab meie toodete katsetamist oma sertifitseerimisorganisatsiooni ITB juures. See oli üle 100 000kroonine väljaminek ja võttis aega paar aastat," lisas ta.
Kuna Krimeltel tootmisvõimsust jätkub, siis müügi algus USAs ja Hiinas täiendavaid kulutusi tootmise laiendamiseks ei nõua. "2010 tahaks Wolf Groupiga ületada miljardi piiri ja kasumiga 100 miljoni piiri. Esimese euromiljardiga läheb nüüd pisut aega," valgustas Puusaag teenimisväljavaateid.
Wolf Group plaanib kolme aasta jooksul pärast 1 miljardi kroonise käibeni jõudmist 50protsendilist kasvu. Ettevõte ületab 2008. aastal esmakordselt saavutatud 1 miljardi piiri taas ilmselt juba tänavu.
Venemaale läheb praegu 70% Krimelte toodangust.
Henkel Makroflex AS, mille toodangust läheb ekspordiks 96%, arvestab tänavu 50protsendilise käibekasvuga ning plaanib ka töötajaid juurde värvata.
Ettevõtte suurimaks sihtturuks on Venemaa, mullu moodustas eksport Venemaale 67% müügitulust ning Henkel Makroflexi juhatuse esimehe Sirje Aali sõnul on idanaaber ka tänavu suurim sihtturg.
"Näib, et Venemaa on välja tulnud kriisist, vähemalt selles osas, mis meie segmenti puudutab," märkis Aal. Tänavu arvestatakse 50%-lise käibe kasvuga möödunud aastaga võrreldes.
"Ekspordi sihtriikide jaotus on jäänud põhimõtteliselt samaks ja kuna oleme suure Henkeli kontserni tütarettevõte, toimub väga palju müügist Henkeli tütarfirmade kaudu," rääkis Aal.
Kui meie puhul oleks tegemist iseseisva ettevõttega, oleks mõtteviis sarnane (sooviksime vähendada sõltuvust Venemaast - toim). Venemaa on kindlasti atraktiivne turg, kus võib palju võita, aga ka kaotada. Ei saa öelda, et meie mullune 24% käibelangus oleks tingitud ainult Venemaast, müüme ka Balti riikides ja mujal. Selleks aastaks ei prognoosi me käibe kasvu, jääme eelmise aasta tasemele.