Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autovedajad hakkavad reostuse eest maksma

    Euroopa Liidu transpordiministrid kinnitasid reedel Luksemburgis uue seaduseelnõu keskkonnamaksu kehtestamise kohta veoautode tekitatud õhureostuse ja müra eest. Keskkonnamaks lisanduks 1999. aastast kehtivale kiirteemaksule ning on liikmesriikidele vabatahtlik. Veoautomaks võib keskkonnakulude lisandumisel tõusta 12-27% ehk siis 3-4 eurosendi võrra auto ja kilomeetri pealt. Seaduseelnõu peab heaks kiitma ka Euroopa Parlament.
    Euroopa Parlament on varem hääletanud selle poolt, et uus maks kataks lisaks mürale ja õhureostusele ka ummikutest tulenevad kulud, see aga liikmesriikide heakskiitu ei leidnud. Transpordiministrid leppisid kokku, et liikmesriigid võivad veoautomaksu vabalt varieerida vastavalt liiklusvoogudele. Kõrgeim lubatav ülemmäär võib siin olla 175% keskmisest maksimaalselt 5 tunni eest päevas.
    Ministrid kahandasid ka komisjoni plaani maksustada uue seadusega kõik Euroopa teed, jäädes 30 000kilomeetrise kiirteede võrgustiku juurde. Seni kehtis kiirteemaks 15 000 suuremal Euroopa kiirteel. Komisjon soovis paika panna ka, et keskkonnamaksu tulud investeeritaks keskkonnasõbralike mootorite arendamisse, aga seegi jäi liikmesriikide nõudmisel vabatahtlikuks.
    Maanteetransport vastutab 75% lämmastikoksiidi õhkupaiskamise eest ja liiklusummikutest põhjustatud kulude eest, mis moodustavad Euroopa Komisjoni hinnangul 1,1% ELi majandusest.
    Uued reeglid pole liikmesriikide jaoks siduvad. Näiteks Saksamaa on öelnud, et kiirteemaksule autotranspordi konkurentsivõime säilitamiseks vähemalt esialgu keskkonnamaksu ei lisata. Pikemas perspektiivis tuleb Euroopa vedajatel siiski arvestada kõrgema veoautomaksuga.
    Uue maksu kehtestamise üle on liikmesriigid vaielnud viimased kaks aastat. Erinevalt suurtest transiidimaadest olid maksu suhtes vähem entusiastlikud ELi ääreriigid, näiteks Iirimaa.
    "See on suur samm edasi keskkonna säästmisel," ütles praeguse ELi eesistujamaa Belgia transpordiminister Etienne Schouppe.
    ELi transpordivoliniku Siim Kallase sõnul on vaja taolist maksu selleks, et stimuleerida transpordiettevõtteid investeerima ökoloogilisematesse transpordivahenditesse, kirjutas stolitsa.ee. "Uued reeglid - see on kaasaegne signaal autoveoga tegelevatele ettevõtetele," ütles ta.
    Ministrite otsust tervitas ka raudteetööstus. Lepe on samm edasi võrdsete tingimuste loomisel kõigi transpordiliikide jaoks, teatas Euroopa Raudtee- ja Infrastruktuuriettevõtete Ühendus.
    Autor: Katri Soe-Surén
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Andre Nõmm: kapitalism ei lakka rohepöörde tõttu olemast
Enne, kui ESG investeeringud temperatuuri jahutama hakkavad, võivad nad vahel liiga kuumaks kütta ühte ja sama alusvara, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm
Enne, kui ESG investeeringud temperatuuri jahutama hakkavad, võivad nad vahel liiga kuumaks kütta ühte ja sama alusvara, kirjutab finantsinspektsiooni juhatuse liige Andre Nõmm
Maagaasi hind jätkab tõusu Norras planeeritava streigi tõttu
Maagaasi hind Euroopas on tõusuteel, kuna Norras kavandatav streik ähvardab pingestada gaasiturgu. Lisaks on maagaasiturule andnud suure tagasilöögi Venemaa tarnekärped.
Maagaasi hind Euroopas on tõusuteel, kuna Norras kavandatav streik ähvardab pingestada gaasiturgu. Lisaks on maagaasiturule andnud suure tagasilöögi Venemaa tarnekärped.
Neinar Seli: mul on praegu täpselt samasugune tunne nagu 2008. aastal
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli soovitas praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks. “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli soovitas praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks. “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Äripäeva värskeid artikleid saab taas lugeda
Tehniliste viperuste tõttu ei saanud Äripäev täna veebilehel avaldada uusi artikleid – Äripäev palub lugejate ees vabandust. Nüüdseks on probleemid lahendatud, veebidesse on üles läinud kõik seni ootel olnud artiklid ning jätkame uute avaldamisega.
Tehniliste viperuste tõttu ei saanud Äripäev täna veebilehel avaldada uusi artikleid – Äripäev palub lugejate ees vabandust. Nüüdseks on probleemid lahendatud, veebidesse on üles läinud kõik seni ootel olnud artiklid ning jätkame uute avaldamisega.
Suur galerii: InvesteerimisFestivali esimene päev
Eile algas kolm päeva kestev InvesteerimisFestival.
Eile algas kolm päeva kestev InvesteerimisFestival.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.