• Jaga lugu:

    Autovedajad hakkavad reostuse eest maksma

    Euroopa Liidu transpordiministrid kinnitasid reedel Luksemburgis uue seaduseelnõu keskkonnamaksu kehtestamise kohta veoautode tekitatud õhureostuse ja müra eest. Keskkonnamaks lisanduks 1999. aastast kehtivale kiirteemaksule ning on liikmesriikidele vabatahtlik. Veoautomaks võib keskkonnakulude lisandumisel tõusta 12-27% ehk siis 3-4 eurosendi võrra auto ja kilomeetri pealt. Seaduseelnõu peab heaks kiitma ka Euroopa Parlament.
    Euroopa Parlament on varem hääletanud selle poolt, et uus maks kataks lisaks mürale ja õhureostusele ka ummikutest tulenevad kulud, see aga liikmesriikide heakskiitu ei leidnud. Transpordiministrid leppisid kokku, et liikmesriigid võivad veoautomaksu vabalt varieerida vastavalt liiklusvoogudele. Kõrgeim lubatav ülemmäär võib siin olla 175% keskmisest maksimaalselt 5 tunni eest päevas.
    Ministrid kahandasid ka komisjoni plaani maksustada uue seadusega kõik Euroopa teed, jäädes 30 000kilomeetrise kiirteede võrgustiku juurde. Seni kehtis kiirteemaks 15 000 suuremal Euroopa kiirteel. Komisjon soovis paika panna ka, et keskkonnamaksu tulud investeeritaks keskkonnasõbralike mootorite arendamisse, aga seegi jäi liikmesriikide nõudmisel vabatahtlikuks.
    Maanteetransport vastutab 75% lämmastikoksiidi õhkupaiskamise eest ja liiklusummikutest põhjustatud kulude eest, mis moodustavad Euroopa Komisjoni hinnangul 1,1% ELi majandusest.
    Uued reeglid pole liikmesriikide jaoks siduvad. Näiteks Saksamaa on öelnud, et kiirteemaksule autotranspordi konkurentsivõime säilitamiseks vähemalt esialgu keskkonnamaksu ei lisata. Pikemas perspektiivis tuleb Euroopa vedajatel siiski arvestada kõrgema veoautomaksuga.
    Uue maksu kehtestamise üle on liikmesriigid vaielnud viimased kaks aastat. Erinevalt suurtest transiidimaadest olid maksu suhtes vähem entusiastlikud ELi ääreriigid, näiteks Iirimaa.
    "See on suur samm edasi keskkonna säästmisel," ütles praeguse ELi eesistujamaa Belgia transpordiminister Etienne Schouppe.
    ELi transpordivoliniku Siim Kallase sõnul on vaja taolist maksu selleks, et stimuleerida transpordiettevõtteid investeerima ökoloogilisematesse transpordivahenditesse, kirjutas stolitsa.ee. "Uued reeglid - see on kaasaegne signaal autoveoga tegelevatele ettevõtetele," ütles ta.
    Ministrite otsust tervitas ka raudteetööstus. Lepe on samm edasi võrdsete tingimuste loomisel kõigi transpordiliikide jaoks, teatas Euroopa Raudtee- ja Infrastruktuuriettevõtete Ühendus.
    Autor: Katri Soe-Surén
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Kaamose tegevjuht: Lätis (veel) buumi ei ole
Läti kinnisvaraturu viimaste aastate kasvutempo pole küll selline nagu Eestis, aga see-eest tugeva kasvupotentsiaaliga, nendib kolm aastat lõunanaabrite turul tegutsenud Kaamos Kinnisvara värske tegevjuht Taimo Murer.
Läti kinnisvaraturu viimaste aastate kasvutempo pole küll selline nagu Eestis, aga see-eest tugeva kasvupotentsiaaliga, nendib kolm aastat lõunanaabrite turul tegutsenud Kaamos Kinnisvara värske tegevjuht Taimo Murer.
Uus nädal algas Tallinna börsile edukalt
Tallinna börs alustas juuni viimast nädalat tugevalt, kui indeks kerkis 0,86%. Vilniuse börs tõusis 0,28%, aga Riia langes 0,67%. Balti Benchmark indeks lõpetas päeva 1,13% kõrgemal.
Tallinna börs alustas juuni viimast nädalat tugevalt, kui indeks kerkis 0,86%. Vilniuse börs tõusis 0,28%, aga Riia langes 0,67%. Balti Benchmark indeks lõpetas päeva 1,13% kõrgemal.
Leedu autovedajaid süüdistatakse orjapidamises Lisatud video Leedu juhtide karmist elust
Leedu autovedajad on krahhi äärel: valitseb täielik veokijuhtide põud, kuna aastane kvoot kolmandatest riikidest pärit juhtide tööle lubamiseks sai täis juba mais ning kaks kuud kestnud ootamise järel teatas valitsus, et kvooti ei suurendata. Otsust võis mõjutada hiljuti avaldatud ajakirjanduslik dokumentaaluurimus Leedu vedajatest kui 21. sajandi orjapidajatest.
Leedu autovedajad on krahhi äärel: valitseb täielik veokijuhtide põud, kuna aastane kvoot kolmandatest riikidest pärit juhtide tööle lubamiseks sai täis juba mais ning kaks kuud kestnud ootamise järel teatas valitsus, et kvooti ei suurendata. Otsust võis mõjutada hiljuti avaldatud ajakirjanduslik dokumentaaluurimus Leedu vedajatest kui 21. sajandi orjapidajatest.
Wise'i esimese töötajana rikkaks saanud Triin Hertmann: ma ei suuda tiksuma jääda Viie jõuka naise lood!
Jõukaks saamiseks on säästmise kõrval kõige tähtsam iseenda oskuste ja teadmiste tõstmine uuele tasemele. Kuu lõpus kelleltki raha küsimine, sest ise ei tule välja, on aga lihtsalt piinlik, räägivad edukad naised.
Jõukaks saamiseks on säästmise kõrval kõige tähtsam iseenda oskuste ja teadmiste tõstmine uuele tasemele. Kuu lõpus kelleltki raha küsimine, sest ise ei tule välja, on aga lihtsalt piinlik, räägivad edukad naised.